پیشنهاد سردبیر

مدیر عامل شرکت گاز گلستان گفت: تمام روستاهای این استان تا پایان سال ۱۳۹۶ از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

گازرسانی به تمام روستاهای استان گلستان تا پایان سال ۹۶

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا، صفرعلی جمال لیوانی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مطابق آمار شرکت گاز گلستان در مجموع 993 روستای این استان سکنه دارد که اکنون 708 روستای آن از نعمت گاز برخوردارند.
وی اظهار کرد: هم اکنون کار گازرسانی به 22 روستای دیگر گلستان نیز به پایان رسیده است که با برنامه ریزی های انجام شده و بهره برداری از آن در هفته دولت امسال، شمار روستاهای برخوردار از گاز این استان به 730 روستا خواهد رسید.
وی ادامه داد: 48 روستای استان گلستان زیر 20 خانوار جمعیت دارند بنابراین عملیات گازرسانی به آنها با در نظرگرفتن هزینه های سنگینی که در بر دارد، به صرفه نیست و توجیه اقتصادی ندارد.
جمال لیوانی در ادامه گفت: گازرسانی به 45 روستای گلستان نیز به ازای هر خانوار 60 میلیون ریال هزینه دارد که تصمیم داریم دو یا سه روستا را به عنوان پایلوت در نظر بگیریم و گازرسانی سی ان جی و یا ال ان جی به آنان را متمرکز انجام دهیم.
مدیر عامل شرکت گاز گلستان ابراز داشت: همچنین طرح گازرسانی به 68 روستای استان در دست مطالعه یا انجام است که پس از آن سایر روستاهای باقی مانده غیربرخوردار (حدود 100 روستا) در یک برنامه زمان بندی و تا پایان سال 1396 آنها نیز بهره مند خواهند شد.
وی در خصوص گازرسانی به روستای هدف گردشگری زیارت در شهرستان گرگان گفت: براساس قانون تنها مجاز هستیم به واحدهایی که پروانه قانونی ساخت یا فعالیت (صنفی) دارند، انشعاب واگذار کنیم.
به گفته جمال لیوانی به واحدهایی که خلاف قانون ساخته شده یا در مسیر روستا قرار دارند و در محدوده طرح هادی و یا محدوده روستا معارض داشته باشند، انشعاب گاز نخواهیم داد.
وی تاکید کرد: حتی اگر منازل و یا واحدهایی در محدوده تعریف شده روستا قرار داشته اما شرایط و مجوزهای قانونی لازم را نداشته باشند، به آنها انشعاب نخواهیم داد.
وی یادآور شد: حجم خطوط تعریضی و تعویضی گاز طبیعی گلستان هفت هزار و 565 کیلومتر است که از این طریق 256 هزار و 589 انشعاب به مردم استان واگذار شده است که با احتساب انشعاب های مشترک، 460 هزار بهره بردار به استعداد یک میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت را شامل می شود.
جمال لیوانی با بیان اینکه 100 درصد شهرهای گلستان از نعمت گاز شهری برخوردارند اما جمعیت بهره بردار شهری استان 95 درصد است، گفت: همچنین 84 درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردارند.
وی اضافه کرد: همچنین 452 واحد صنعتی در گلستان به شبکه گاز طبیعی وصل شده و دسترسی دارند.
وی در خصوص گاز بهای مساجد گلستان گفت: در اجرای مصوبه دولت از ابتدای امسال هیچ مسجدی گاز بهاء پرداخت نمی کند اما این شامل بدهی سال های گذشته نمی شود و دیون مساجد استان به شرکت گاز باید پرداخت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.