پیشنهاد سردبیر

۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
کد خبر: 303749

دبیر شورای عالی امنیت ملی بزرگ‌ترین جنگ کشور در حال حاضر را جنگ اقتصادی دانست و افزود: راهبردهای ما برای خروج از بحران اقتصادی، راهبرد اقتصاد مقاومتی است نه سیاست های لیبرالی.

نباید به مفسدان اقتصادی رحم کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی شمخانی در جلسه شورای اداری استان با اشاره به جریان آتش بس میان جمهوری اسلامی ایران و عراق و نقش حکیمانه امام خمینی (ره) در آن دوران، افزود: شرایط کشور در آن زمان به گونه ای بود که امام(ره) می‌توانست توجیه خوبی برای کار خود داشته باشد ولی اگر به راحتی، تن به تسلیم می‌دادند هم اکنون، صدام در عراق حکمرانی می کرد و مشخص نبود چه بلایی بر سر کشور ما آمده بود.

وی ادامه داد: اگر تحول در ارتش و تشکیل بسیج و سپاه پس از انقلاب اسلامی نبود امروز شرایط دیگری بر جمهوری اسلامی ایران حاکم بود.

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه ملی ما در حال حاضر، بحث معیشت، اقتصاد، اشتغال و هر آن چیزی است که مردم از آن رنج می‌برند، گفت: متاسفانه تمامی مشکلات موجود در کشور همچون افزایش طلاق، افزایش تعداد زندانیان، افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی و مواردی از این دست، اقتصادپایه هستند که در صورت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی، ناهنجاری‌های موجود نیز تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب از این امر به عنوان مهم‌ترین راهبرد اقتصادی کشور نام برد و افزود: ابزار این راهبرد، سخنرانی و نصب بنر نیست، تعریف تو خالی از اقتصاد مقاومتی نیست، نمی‌توان گفت من حسینی هستم بدون اینکه به مشکلات اقتصادی توجه کنیم.

وی به برخی از سیاست‌های غلط در سال‌های گذشته همچون استخدام نفرات اضافی در بدنه دولت و وجود بیش از 30 میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: با بودجه عمرانی سالانه 200 میلیارد تومان، نمی‌توان انتظار تکمیل پروژها را داشت بلکه بهره‌برداری کامل از آن‌ها به زمانی 50 ساله نیاز دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه سخنان خود گفت: تمامی جناح‌های راست و چپ باید برای حل مشکل و دغدغه ملی که همان مشکلات اقتصادی است با هم هماهنگ شده و تلاش کنند.

اقتصاد مقاومتی نیاز به "به به، چه چه" گفتن ما ندارد

شمخانی با بیان اینکه هر کس خادم‌تر باشد پیشتازتر است، افزود: باید ناکارآمدی اقتصادی خود را حل کنیم، خطبه نماز جمعه ای که به بیان مشکلات اقتصادی مردم نپردازد و امام جمعه ای که به کارآفرینان، میدان فعالیت ندهد و با آنان و سرمایه گذاران همکاری نداشته باشد و به شکل مستمر با آنان جلسه نگذارد، نمی تواند در منابر از اقتصاد مقاومتی صحبت کند.

وی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی با به به و چه چه گفتن امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: استانداری که دغدغه‌اش، حل مشکلات صنعت، تولید، اقتصاد، بیکاری و کشاورزی نباشد باید بداند که در پست خود وقت تلف می‌کند، نماینده مجلسی که به دنبال سهم خواهی است نمی‌تواند در این حوزه نقش آفرین باشد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از آسیب‌های کشور ما فساد اقتصادی است، گفت: مشکل اقتصادی ما فساد اقتصادی بوده و ما نباید به مفسدان اقتصادی رحم کنیم.

شمخانی خطاب به روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و سایر رسانه‌ها گفت: چرا باید، تیتر اول و اصلی رسانه ها و مطبوعات کشور و حتی روزنامه اصلی دولت، مربوط به حرف های سیاسی جناح های راست و چپ باشد؟ همه باید بدانیم که حرف سیاسی گفتن نیاز به مهارت چندانی ندارد. روزنامه ها باید سعی کنند بیش از پیش به بیان مشکلات اصلی مردم و از جمله مسائل اقتصادی بپردازند.

وی ادامه داد: همه با هم باید تلاش کنیم که مشکلات اقتصادی را از حالت بحران به تنش و از حالت تنش به حالت سلامت برسانیم.


وی افزود: تسلیم شدن محض جمهوری اسلامی ایران، به معنای ثبت تاریخی ناکارآمدی حکومت دینی خواهد بود.

شمخانی با انتقاد از حاکمیت تشریفات و رودربایستی بین برخی مسئولان ابراز کرد: در تمامی برنامه‌های سالانه و چند سالانه خود از افزایش بهره‌وری و مواردی از این دست صحبت می‌کنیم ولی باید به امر واقف باشیم که با شعار گویی و رودربایستی نمی‌توانیم به اهداف خود دست یابیم. اقتصاد مقاومتی وظیفه تبلیغاتی و رسانه ای نیست بلکه وظیفه عملیاتی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، تعداد واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی را 10 هزار باب عنوان کرد و گفت: متاسفانه بیش از شش هزار و 500 واحد صنعتی در این استان تعطیل است ولی مسئولان و نهادهای متولی باز هم مجوز راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی صادر می کنند.

وی با بیان اینکه توافق هسته ای ایران با گروه 5+1 در شورای عالی امنیت ملی در دست بررسی دقیق است، افزود: این بررسی ها در ابعاد مختلف فنی، صنعتی، اقتصادی، بازرسی و شفافیت طی نشست های مختلف کارشناسی در حال انجام است و نتایج آن بررسی آن در روزهای آینده اعلام می شود.

وی گفت: نباید به برجام نگاه حزبی و جناحی داشته باشیم ، نگاه جناحی داشتن به توافق هسته‌ای تضعیف کننده خواسته ملی مردم ایران است.

شمخانی اظهار کرد: آنچه که باعث شد غربی ها در پای مذاکره با جمهوری اسلامی بنشینند ایستادگی ملت ایران بود، اگر عدم آه گویی مردم ایران از تحریم و پیشرفت در علم هسته‌ای نبود دشمنان ما پای مذاکره نمی‌آمدند. نتیجه این توافق هسته‌ای باید موجب ثبات و تحکیم وحدت ملی شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.