پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین- تبریز: عضو شورای شهر تبریز گفت: در روزهای اخیر بر خلاف روزهای شروع به کار شورای چهارم بحث جذب سرمایه گذار راکد شده است.

وضعیت جذب سرمایه گذاری در تبریز مطلوب نیست

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،جعفر مدبر در نطق پیش از دستور جلسه امروز شورای اسلامی تبریز با بیان خاطراتی از آیت الله آملی امام جمعه اردبیل ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) در خصوص هفته دولت ابراز داشت: امروز افتخار ما این است که تنه جمهوری اسلامی در جهان هستیم و موفقیت دولت موفقت جمهوری اسلامی است.

وی با قدردانی از عملکرد شهرداری تبریز در حوزه عمرانی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی فعلی خادمان مردم تبریز درشورا و مدیران، کارگران و کارکنان شهرداری در بحث های عمرانی و خدماتی شهر به صورت شبانه روزی تلاش می کنند که زحمات مدیریت و این تلاش ها در حد قابل قبولی قرار دارد.
عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از کسانی که درصدد ایجاد خلل در توافق هسته ای هستند افزود: در حالی که نتایج توافق هسته ای در حال پدیدار شدن می باشد و مدیران باید باید به صورت هوشمندانه و آگاهانه از موقعیت های جذب سرمایه گذار استفاده نمایند و به اندازه خودمان باید بتوانیم نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام کنیم.
مدبر با بیان اینکه در روزهای اخیر در شهرداری بحث جذب سرمایه گذار راکد شده است تاکید کرد: اقتصاد و مدیریت درآمدهای پایدار شهری جز اساس و زیرساختهای توسعه شهر می باشد باید به سمت ایجاد و تعریف درآمدهای پایدار برای شهرداری تبریز حرکت کنیم درآمدهای پایدار برای مجموعه بزرگ شهرداری در صورتی که تعریف نشوند مجبور خواهیم بود همواره منتظر درآمدهای غیر پایدار و موقتی باشیم.
وی با ارائه پیشنهادی خواستار تشکیل کارگروه های تخصصی برای تعریف درآمدهای شهرداری تبریز شد و افزود: مرکز پژوهشها و همچنین متخصصان مختلف در این زمینه می توانند به شورای شهر کمک کنند، وضعیت فعلی قابل قبول نیست و باید هر روز اکیپ های مختلف در حال رایزنی می بودند.
عضو شورای شهر تبریز گفت: به هر حال از این فرصت پیش آمده باید نهایت استفاده را کرد چون چند روز بعد این فرصت از بین خواهد رفت.
مدبر با تاکید بر اینکه نمی شود همیشه به عوارض ساختمانی و جیب مردم تکیه کرد ادامه داد: به نظر من بودجه امسال شهر تبریز باید بالای 5-6 هزار میلیارد تومان تعریف می شد و حتی اگر تمام این بودجه نیز محقق نمی شد چیزی از دست نمی دادیم.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز در پایان با انتقاد از رویه شورای گذشته در خصوص نوع برخورد با افزاد مشتاقی که برای سرمایه گذاری در تبریز اعلام آمادگی می کردند گفت: من در شورای سوم شاهد بودم که در مواردی برخی از شورائیان با افراد مشتاق به سرمایه گذاری در تبریز برخورد نامناسبی داشت که موجب فرار این سرمایه گذاران از تبریز شد اما خوشبختانه شورای چهارم و شهردار تبریز به جذب سرمایه گذران توجه و علاقه جدی دارند.
مدبر در پایان به موضوع کرگران شهرداری اشاره کرد و تصریح نمود: این موضوع اهمیتش را از دست داده است، از شهردار خواهش می کنم در جلساتی با کارگران به مشکلات آنان گوش دهد.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.