پیشنهاد سردبیر

جانشین فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از افزایش قیمت موادمخدر در سطح کشور خبر داد و افزود: در اثر برخوردهای قاطعانه‌ی که صورت گرفته قیمت مواد مخدر افزایش پیدا کرده که از طرفی جای خوشحالی است چراکه دیگر به این راحتی این مواد در دسترس نخواهد بود و از طرفی هم جای نگرانی است چرا که این افزایش قیمت باعث خواهد شد تا معتادان جهت تهیه مواد مخدر به سرقت‌های بیشتری دست بزنند.

تاثیر افزایش قیمت مواد مخدر بر جامعه از زبان جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سرهنگ اسماعیل‌زاده در آئین معارفه فرمانده جدید انتظامی شهرستان ملکان افزود: این استان در سایه وجود همدلی و هماهنگی بین مسئولان و ارگان‌های مختلف دولتی یکی از استان‌های امن کشور محسوب می‌شود.

 

وی پیشگیری از وقوع جرم، مبارزه با مواد مخدر و برخورد با سارقان و نظارت بیشتر بر حوزه راهنمایی و رانندگی را از اولویت‌های نیروی انتظامی در سال جاری برشمرد و اظهار کرد: میزان جرایم خشن در استان کمتر از انگشتان دست بوده و نیروی انتظامی در برخورد با مخلان نظم و امنیت جامعه با هیچ کس تعارف نداشته و با قاطعیت و پشتیبانی مقامات قضایی به وظایف قانونی خود عمل خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته در بحث سرقت و سایر تخلفات در سطح استان آذربایجان شرقی موفقیت‌های خوبی حاصل شده است، گفت: سال 93 از لحاظ برخورد با جرم‌ها این استان رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

 

اسماعیل‌زاده پیشگیری را از اولویت‌های اصلی پلیس استان دانست و افزود: تمام توان خود را در نیروی انتظامی به بحث پیشگیری معطوف کرده‌ایم و در این راستا در پنج ماهه سال جاری بیش از شش درصد در سرقت کاهش اتفاق افتاده و 85 درصد کشفیات بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

 

وی در بحث سرقت مشارکت همه آحاد جامعه به منظور پیشگیری را خواستار شد و اظهار کرد: بیش از 70 درصد سارقان در سطح استان به اعتراف خودشان معتاد هستند.

 

وی ادامه داد: اگر بتوانیم ریشه اعتیاد را در کشور خشکانده و برخورد قاطعانه‌تری داشته باشیم قطعا شاهد خیلی از اتفاقات و جرائم در جامعه نخواهیم بود.

 

جانشین فرماندهی انتظامی استان استفاده از ابزارهای کمکی در جامعه به منظور پیشگیری از وقوع جرم و به‌خصوص سرقت را ضروری خواند و تصریح کرد: حضور فیزیکی پلیس تنها راهگشا نیست چرا که شهرها توسعه یافته و جمعیت روز به روز در حال افزایش است و در این راستا مجرمان نیز روز به روز ماهرتر می‌شوند و تنها با حضور فیزیکی پلیس کاری نمی‌شود کرد و حتما باید از ابزارهای کمکی استفاده کرد.

 

این مقام انتظامی استفاده از ابزارهای فنی از قبیل نصب دوربین‌های کنترلی و دزدگیرها و ایمن سازی واحدهای مسکونی و تجاری را خواستار شد و اظهار کرد: همچنین همکاری تنگاتنگ آحاد جامعه با پلیس می تواند از سرقت پیشگیری کند.

 

وی اولویت بعدی پلیس را مبارزه با مواد مخدر دانست و با بیان اینکه در این راه اراده ملی لازم است، گفت: همه پای کار بیایند و به این کار ورود و در این راه پلیس مبارزه با موادمخدر را یاری کنند.

 

وی با بیان اینکه در بحث‌های سرقت و مبارزه با مواد مخدر بیش از 23 سازمان مسئولیت دارند، اظهار کرد: بعضا بحث پیشگیری را رها می‌کنیم و به فکر برخورد انتظامی هستیم در حالی که پیشگیری مقدم بر درمان است .

 

وی افزود: نباید اجازه دهیم آلودگی سراغ مردم بیاید تا مجبور به دستگیری و تحویل مجرمان به مقامات قضایی نباشیم.

 

اسماعیل‌زاده ایجاد کمپ‌های درمان معتادان را در این راستا خوب ارزیابی کرد و ضمن درخواست جهت نظارت بر اعمال و رفتار بر این کمپ‌ها گفت: در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته شده است.

 

وی افزود: متاسفانه بعضا مشاهده می‌شود کمپ‌های درمان معتادان به محلی برای پول درآوردن تبدیل می‌شوند و رسالت اصلی خود را فراموش می‌کنند.

 

وی از احداث اردوگاه ماده 16 معتادان در استان خبر داد و گفت: یکی از آرزوهای دیرینه در استان احداث این اردوگاه بود که با عنایات استاندار و اختصاص اعتبار لازم از بودجه خاص استان این اردوگاه دو هفته گذشته با حضور وزیر کشور افتتاح شد.

 

جانشین فرماندهی انتظامی استان راه، خودرو و انسان را از عوامل تصادفات جاده‌ای دانست و گفت: با اینکه آمار تصادفات جاده‌ای به شدت کاهش یافته ولی در سال گذشته 500 تن در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که باعث تاسف است.

 

در پایان ضمن قدردانی از خدمات سه ساله سرهنگ رمضان الهوردیان فرمانده سابق نیروی انتظامی ملکان، سرهنگ "سهراب شفقی" به عنوان فرمانده جدید انتظامی شهرستان ملکان معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.