پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین- تبریز: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وعده رئیس جمهور در سفر به آذربایجان‌شرقی در زمینه اعطای ۳ هزار میلیارد تومان به واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی محقق نشده است.

وعده سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی محقق نشده است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، رضا رحمانی صبح امروز در نشست تخصصی مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور با نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی و کارآفرینان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در زمینه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی مجلس تلاش و اهتمام خاصی دارد، اظهار داشت: بیشترین مشکل واحدهای تولیدی در کشور و استان عدم منابع مالی کافی و نبود گردش مالی مناسب است و باید بانک‌ها بتوانند در این راستا همکاری مطلوبی کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تقویت سرمایه بانک‌ها در قانون رفع موانع تولید پیش‌بینی شده و امیدواریم این قانون هرچه سریع‌تر عملیاتی شود و البته مشکلاتی را داریم و در اجرا اشکالات اساسی وارد است.

خروج از رکود در اولویت‌ برنامه‌های دولت باشد/ رکود موجب بیکاری می‌شود

وی خاطرنشان کرد: دولت کنترل تورم را در اولویت قرار داده و این اقدام به جایی است و صنعت نیز در شرایط تورم و فساد در دستگاه‌های اجرایی رشد نمی‌کند ولی خروج از رکود نیز باید در برنامه‌های دولت به خوبی پیش‌بینی می‌شد.

رحمانی گفت: ادامه رکود در کشور موجب افزایش بیکاری می‌شود و اگر قرار است رونق اقتصادی به تورم منجر شود تا حدود 20 درصد می‌توان تورم داشت و ادامه رکود فعلی به تورم بیشتر در آینده منجر می‌شود.

وی حمایت بانک صنعت و معدن از صنعتگران کشور در شرایط فعلی را ارزشمند دانست و گفت: در شرایطی که کمبود منابع مالی در کشور وجود دارد بانک صنعت و معدن درخشش خوبی داشته و حضور هیئت عالی رتبه بانک صنعت و معدن در آذربایجان‌شرقی نشانگر توجه خاصی به این استان است و نوید خبرهای خوبی را می‌دهد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: وعده رئیس جمهور در سفر به آذربایجان‌شرقی در زمینه اعطای 3 هزار میلیارد تومان به واحدهای صنعتی محقق نشده و امیدواریم با همکاری بانک‌ها از جمله بانک صنعت و معدن این موضوع محقق شود.

صنایع آذربایجان‌شرقی نه تنها در استان بلکه در سطح کشور نقش ایفا می‌کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های صنعت آذربایجان شرقی گفت: صنایع این استان نه تنها در سطح استانی بلکه برخی در سطح کشوری ایفای نقش می‌کنند و در زمینه توجه دستگاه‌های دولتی نیز باید همراهی بیشتری با این واحدها صورت گیرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بر توجه نمایندگان مجلس برای حل مشکلات صنعتگران و واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر مباحث خوبی برای حمایت از این واحدها صورت می‌گیرد و مصوبات خوبی در مجلس به تصویب رسیده تا فرمایشات رهبری در زمینه رونق و تولید محقق شود.

رحمانی عنوان کرد: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی می‌تواند بستر یک طرفه بودن در زمینه تصمیمات مهم را به صورتی دو جانبه مبدل کند و تشکل‌های صنعتی و اقتصادی یک ظرفیت مهم است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.