پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین: معاون امور زیارتی استانداری خراسان رضوی از احتمال افزایش آمار جان باختگان و مفقودین حادثه منا خبر داد و از عدم شناسایی برخی از جان باختگان ابراز نگرانی کرد.

احتمال افزایش آمار جان باختگان و مفقودین حادثه منا وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین واحدی دیشب در ستاد هماهنگی حادثه منا که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به عدم شناسایی برخی افراد، احتمال افزایش آمار کشته ها و مفقودین تا آخر  این هفته وجود دارد.

وی از تشکیل ستاد هماهنگی استقبال، انتقال و تشییع جان باختگان  حادثه منا خبر داد و گفت: از روز گذشته ستاد هماهنگی استقبال، انتقال و مراسم تشییع جان باختگان حادثه منا، با حضور استاندار خراسان رضوی تشکیل شد.

معاون امور زیارتی استانداری خراسان رضوی پیرامون مراسم تشییع حجاج جان باخته تصریح کرد: اولویت آغاز مراسم تشییع حجاج جان باخته با میدان بسیج و چهارراه دانش و میدان شهدا است و مراسم اقامه نماز نیز در صحن جامع رضوی و با حضور امام جمعه مشهد برگزار می شود.

واحدی در زمینه هویت جان باختگان تاکید کرد: جان باختگان استان خراسان رضوی از شهرهای مشهد، نیشابور، سبزوار و تایباد هستند که ستادهای ساماندهی شهرستانی  با همکاری فرمانداران تشکیل شده و بازدید از خانواده های حجاج جان باخته صورت گرفته است.

معاون امور زیارتی استانداری خراسان رضوی پیرامون حمل پیکر جان باختگان و ملاحظات در دفن افراد خاطر نشان کرد: پیکر پاک حجاج حادثه منا توسط ۱۰ آمبولانس ۴ نفره حمل شده و کلیه هزینه ها به جز هزینه دفن بر عهده اداره کل بیمه ایران است.

وی در ارتباط با خدمات اداره کل پزشکی قانونی خراسان رضوی  افزود: هزینه صدور جواز دفن از خانواده جان باختگان دریافت نشده و توسط اداره کل پزشکی قانونی تامین می شود.

در ادامه این نشست خبری، علی اصغر موسوی، جانشین مدیر کل  سازمان حج و زیارت خراسان رضوی اظهار کرد: در روز عید قربان ۴ کاروان از استان خراسان رضوی در محل حادثه بودند که ۲ کاروان ۱۶۰ نفره از شهر نیشابور، ۱کاروان ۱۶۰ نفره از شهر مشهد و ۱کاروان نیز   از شهر سبزوار بودند.

وی در ارتباط با مفقودین و جان باختگان این حادثه تصریح کرد: ۱۶کشته و ۳۵ مفقود از شهر نیشابور، ۷کشته و ۵ مفقود از شهر سبزوار و ۹ کشته و ۸ مفقود از شهر مشهد و ۱ کشته نیز از شهر تایباد بودند.

جانشین مدیر کل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در زمینه حجاج های خارج از کاروان ها بیان کرد: عده ای از حجاج نیز خارج از کاروان به مکه سفر کرده اند که تعداد این افراد و وضعیت آنان در حال بررسی است.

موسوی از اعزام گروه های سازمان حج و زیارت خراسان رضوی به عربستان سعودی خبر داد و افزود: گروهی از سوی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی برای پیگیری امور مصدومین در بیمارستان ها و شناسایی اجساد به عربستان سعودی اعزام شده اند.

وی پیرامون آمار  کشته ها و مفقودان استان خراسان رضوی در حادثه منا تاکید کرد:  ۳۳ کشته و ۵۹ مفقود از استان خراسان رضوی در حادثه منا به تایید رسیده اند.

جانشین مدیر کل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به زمان رسیدن پیکر پاک حجاج به کشور خاطر نشان کرد: احتمال دارد تا نیمه دوم این هفته پیکر پاک حجاج جان باخته به کشور برسد.

موسوی در ارتباط با جان باختگان مانده در سردخانه های عربستان سعودی افزود: بیش از ۹۰ جان باخته در سردخانه های عربستان سعودی منتظر شناسایی هستند و لازم به ذکر است که  به سبب صدمات وارده شناسایی برخی از جان باختگان ممکن نیست.

وی در زمینه تعداد مجروحان استان خراسان رضوی در حادثه منا گفت: ۷ نفر از حجاج استان خراسان رضوی در حادثه منا مجروح شده اند.

در ادامه این نشست، سید کمال حسینی، معاون امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در مراسم تشییع پیکر جان باختگان حادثه منا باید از تشدید هیجانات دوری شود و در نظر گرفتن ملاحظات و تفاوت های این مراسم با آیین تشییع شهدا و راهپیمایی ها حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.