پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین - ایلام – غلامرضا محمدمرادی: فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: خروج از مرز در ایام اربعین حسینی بدون گذرنامه ممنوع است.

خروج از مرز بدون گذرنامه ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سردار سرتیپ قاسم رضایی در حاشیه پنجمین اجلاس فرماندهان مرزبانی غرب کشور با فرماندهان مرزبانی کشور عراق در مهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار قدس، اظهار داشت: هدف از برگزاری این اجلاس،  فراهم نمودن زیرساخت ها و تسهیلات لازم برای تسهیل در ارائه خدمات به زوار در ایام محرم و اربعین حسینی است.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته چهار نشست با حضور فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق به منظور مرتفع ساختن مشکلات فراروی زوار در مرزهای کشور، برگزار شده است، افزود: خوشبختانه در مسیرهای اقلیم عراق، حوزه استان های کرمانشاه و ایلام و همچنین اروندرود مشکلات به خوبی حل و فصل شده است.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه در سال گذشته در سه نقطه مرزی مهران، شلمچه و چزابه اقدامات خوبی انجام شد و زوار به راحتی در این مسیرها تردد داشتند، بیان داشت: امسال تلاش خواهد شد که نسبت به سال گذشته امکانات و تجهیزات بیشتر و بهتری را برای زائران اربعین حسینی فراهم شود.

سردار سرتیپ قاسم رضایی به افزایش مدت زمان خدمات رسانی، نیروی انسانی، گیت های ورود و خروج، دستگاه های خدمات رسان، بسیج نیروهای مردمی در مرزهای کشور به منظور ارائه خدمت به زائران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در استان ایلام تعداد گیت های پایانه مرزی از 18 گیت به 94 گیت افزایش یافته و قرار است طرف عراقی نیز در زمینه افزایش تعداد گیت های مرزی خود اقدام کند.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری نشست فرماندهان مرزبانی کشور در آستانه ماه محرم، یادآور شد: قرار است امسال نیز در آخر ماه محرم نشستی با فرماندهان مرزبانی و متولیان امر در مرز مهران یا زرباطیه عراق برگزار نماییم تا مصوبات این اجلاس پیگیری و به سرانجام برسد.

فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه پیش بینی می شود برنامه های امسال بهتر و هماهنگ تر از سال قبل اجرایی شوند، تصریح کرد: مرزهای مهران، شلمچه و چزابه مرزهای اصلی، رسمی و امن کشور برای تردد زوار به عتبات عالیات هستند و پیش بینی می شود قریب 2 میلیون نفر از این مرزها تردد داشته باشند.

سردار سرتیپ قاسم رضایی به کنگره عظیم 20 میلیونی اربعین حسینی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته مردم و مسئولان به ویژه مردم مهران سنگ تمام گذاشتند و به خوبی زوار داری کردند و با ایجاد موکب های مختلف میهمان نوازی خود را به درستی اثبات کردند.

وی با بیان اینکه تقریباً یک ماه پس از اربعین سال گذشته جلسات متعددی در سطح کشور و استان برای بهبود زیرساخت ها و ظرفیت های مرزی برگزار گردید، اظهارداشت: در بازدیدی که امروز از مرز مهران داشتیم، خوشبختانه شاهد بودیم که کارها و اقدامات خوبی انجام گرفته است و امیدواریم که تا قبل از اربعین به سرانجام مثبت برسند.

فرمانده مرزبانی کشور با تأکید بر اینکه ضرورت دارد که طرف عراقی نیز در آن سوی مرز، امکانات، تجهیزات، تسهیلات و زیرساخت های لازم را برای تسهیل در تردد زوار فراهم نماید، گفت: هرگونه تردد غیرمجاز از مرزهای کشور ممنوع است و همه زوار عزیز بایستی گذرنامه و ویزا داشته باشند.

سردار سرتیپ قاسم رضایی با اشاره به اینکه رعایت قانون لازم الاجراست و خروج از کشور بدون گذرنامه اشکال شرعی دارد، تصریح کرد: یکی از ضروریات خروج از کشور و ورود به کشور دیگر، داشتن ویزای قانونی است.

وی با بیان اینکه در مرزها از تردد و خروج افراد فاقد گذرنامه رسمی جلوگیری بعمل خواهد آمد، تأکید کرد: آنانی که مشتاق زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند بایستی قانون را رعایت کنند و با داشتن گذرنامه در مرزهای کشور حضور یابند تا زمینه خروج قانونی آنان برای زیارت عتبات عالیات فراهم گردد.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه فراهم نمودن امکانات و تجهیزات برای زوار و ارائه خدمت به زائرین فریضه ای مؤکد است، افزود: از همه مردم و مسئولین ولایتمدار و دوستدار اهل البیت (ع) انتظار می رود که بیش از پیش با انگیزه، اشتیاق، علاقه، رغبت و با برنامه ریزی منسجم، زمینه تردد زوار را فراهم سازند.

سردار سرتیپ قاسم رضایی با بیان اینکه تلاش های خوبی در منطقه صورت گرفته است، تصریح کرد: امیدواریم همه مردم و مسئولان پای کار باشند و دین خود را به سرور و سالار شهیدان (ع) و زوار آن بارگاه ملکوتی، ادا نمایند.

* تمام مسیرهای منتهی به کربلا در امنیت کامل است!

فرمانده مرزبانی کشور عراق نیز در این اجلاس در پاسخ به سؤال خبرنگار قدس، با بیان اینکه در تمام مسیرهای ورودی به کشور عراق، امنیت کامل برقرار است و ما در تمام این مسیرها امنیت کامل را برقرار می سازیم، گفت: برای اجرای مراسم اربعین نیز به صورت ویژه برای امنیت زائرین برنامه های خاصی تدارک دیده ایم.

سرلشکر عبدالکریم مصطفی مزعل با اشاره به اینکه تمام گذرگاه ها و مناطقی که زوار حسینی به طرف کربلا رهسپار می شوند توسط مرزبانان کشور عراق امنیتشان برقرار است، اظهارداشت: در جاهایی که گذرگاه اصلی نیستند نیز تلاش خواهیم کرد که امنیت و آسایش زوار را فراهم سازیم.

وی به امنیت تمامی گذرگاه های منتهی به کربلا اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: حج یکی از شعائر دینی و واجبات مسلمانان است، اما زیارت امام حسین (ع) از مستحبات مؤکد شیعیان است و اگر با صداقت و اخلاص کار بشود منتج به نتیجه خواهد شد.

فرمانده مرزبانی کشور عراق با بیان اینکه جمعیت کربلا یک میلیون و 350 هزار نفر است و سال گذشته بیش از 25 میلیون از زوار را در خود جای داده است، بیان داشت: به برکت و عظمت امام حسین (ع) علی رغم ازدحام جمعیت، خوشبختانه سال گذشته هیچگونه حادثه تلخی روی نداد و اگر هم گروه های تروریستی قصد خرابکاری داشتند، بحمدالله نتوانستند اقدامی بعمل آورند.

سرلشکر عبدالکریم مصطفی مزعل با تأکید بر اینکه زواری که به قصد زیارت ابا عبدالله الحسین (ع) رهسپار می شوند خود سرور و سالار شهیدان امنیت آنان را از ابتدا تا انتها تأمین می نماید، گفت: همین الان نیز عده زیادی به صورت پیاده برای زیارت عتبات عالیات و کربلای معلی در مسیرهای منتهی به اماکن متبرکه عراق در حال حرکت هستند.

وی با بیان اینکه تمام ملت عراق و خیرین مستقر در مسیرهای منتهی به عتبات عالیات برای ارائه خدمت به زوار امام حسین (ع) لحظه شماری می کنند و به صورت شبانه روز در خدمت آنان هستند، یادآور شد: امیدواریم امسال نیز در اوج امنیت و آرامش شاهد برگزاری مراسم اربعین حسینی باشیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.