پیشنهاد سردبیر

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: گازرسانی به بیش از ٢٤ شهر و دو هزار روستا در طول دو سال گذشته نشانگر عزم این شرکت برای ایجاد رفاه عمومی و تامین سوخت پایدار و پاک برای مردم است.

گازرسانی به ۲ هزار روستا در طول دو سال گذشته

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، حمیدرضا عراقی درباره فعالیتهای این شرکت در طول دو سال گذشته، اظهار داشت: بهره برداری از ١٠ مجموعه تاسیسات تقویت فشار گاز، احداث خط لوله دهم سراسری، ایجاد زیرساختهای لازم برای صادرات گاز به عراق و افزایش ظرفیت ذخیره سازی گاز کشور با افتتاح مخزن شوریجه از جمله اقدامات انجام شده در طول دو سال گذشته است.
وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده و با استفاده از منابع بند 'ق' تبصره دو قانون بودجه سال ٩٣ و دیگر منابع آن در سال ٩٤ (ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید)، علاوه بر گازرسانی به دو هزار روستای کشور در طول دوسال گذشته، عملیات اجرایی گازرسانی به یکهزار و ٨٠٠ روستای دیگر نیز در سال ٩٤ آغاز شده است.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر، در بازه زمانی یادشده، گازرسانی به ٢٤ شهر با ٤٢ هزار و ٧٧٣ خانوار به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی گازرسانی به ١٨ شهر با ٢٧ هزار و ٤٥٢ خانوار نیز آغاز شده است.
به گفته معاون وزیر نفت در امور گاز، هم اکنون حدود ٩٠ درصد جمعیت کشور در قالب ٢٢ میلیون و ٥٨٥ هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و براساس برنامه ریزی ها و بااستفاده از منابع مالی تعریف شده از محل جایگزینی گاز با سوختهای مایع و حمایت مجلس شورای اسلامی؛ ضریب نفوذ گاز تا کمتر از سه سال آینده به ١٠٠ درصد خواهد رسید.
وزارت نفت گزارش داد، با برنامه ریزی های صورت گرفته 2.3 میلیون خانوار باقیمانده که از گاز برخوردار نیستند با اعتبار 4.8 میلیارد دلار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده و ضریب نفوذ گاز در کشور به ١٠٠ درصد می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.