پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین - رضا الغرابی: با آغاز بارقه هایی از انتفاضه سوم که به انتفاضه سنگ و چاقو مشهور است طی دو هفته اخیر بیش از ۲۰ عملیات توسط جوانان فلسطینی انجام شد که نتیجه آن هلاکت ۷ صهیونیست بود. یکی از فروشگاه های اسلحه فروشی در تل آویو پر از مشتریانی است که برای خرید به آنجا رفته اند.

وحشت در اسرائیل و افزایش ۴ برابری خرید سلاح توسط صهیونیست ها/ آموزش رایگان تیراندازی  !

یفتاح بن یهودا (37 ساله) مدیر اسلحه فروشی می گوید: فکر می کنم آخرین باری که این تعداد بالای مشتریان به فروشگاه ما آمدند در دهه هفتاد بود. تاکنون این همه آشفتگی و نگرانی ندیده ام. تقاضای خرید سلاح جهار برابر شده است و برای اینکه اجناس ما تمام نشود اقدام به ذخیره سازی برخی از اقلام می کنیم.

وی می افزاید: از چند روز پیش ذخیره گاز اشک آور ما رو به اتمام رفته است. به هر مشتری تنها 2 عدد می دهیم و اولویت با خانم هاست.

به گفته این فروشنده اسلحه بیشتر هفت تیرهای به فروش رفته اسمیت و ویسون و گلوک و حتی هفت تیرهای ساخت اسرائیل به نام اریحا است که بین 400 تا 800 یورو به فروش می رسد.

این فروشگاه اسلحه با شعار مشارکت در سلامت همگانی اقدام به آموزش تیراندازی رایگان کرده است !

براساس قوانین رژیم صهیونیستی افراد ساکن در مناطق خطرناک مانند شهرک های کرانه باختری و قدس شرقی یا کارکنان شرکت های خصوصی امنیتی می توانند با خود سلاح حمل کنند.

براساس آمارها نزدیک به 260 هزار شهروند صهیونیست مجوز حمل سلاح دارند.

به گفته سخنگوی وزارت امنیت عمومی رژیم اشغالگر از 10 روز گذشته درخواست ها برای گرفتن مجوز حمل سلاح ده ها برابر شده است.

پس از آغاز موج جدیدی از مقاومت مردم فلسطین در کرانه باختری که بسیاری آن را مقدمه آغاز انتفاضه سوم دانسته اند، مقامات صهیونیست بارها از شهروندان خود خواسته اند که در حالت آماده باش و هوشیاری کامل باشند.

این مقامات از نگهبانان خواسته اند که اسلحه خود را در محل کار جانگذارند و افراد غیرنظامی نیز اسلحه خود را به گونه ای حمل کنند که قابل رؤیت باشد.

نیر برکات شهردار قدس اشغالی نیز چندی پیش در حالیکه یک مسلسل حمل می کرد در اقدامی تبلیغاتی از رسانه ها خواست تا او را در گشت و گذار در مناطقی از شهر بیت المقدس همراهی کنند.

یک زن شهرک نشین صهیونیست به نام عکیفا یسرائیلی که در جنوب کرانه باختری زندگی می کند می گوید از زمان آغاز ناآرامی ها، همیشه سلاح خود را در حال رانندگی روی پاهایش می گذارد.

در مقابل این موج ایجاد شده در سرزمین های اشغالی، کمپینی به نام " اسلحه ای روی میز آشپزخانه نباشد " به راه افتاده که مخالف حمل سلاح توسط شهروندان است.

سمدار بن نتان که از رهبران این کمپین است می گوید: در 10 سال گذشته قوانین وضع شده باعث کاهش تعداد افراد مسلح به نصف شده است اما متأسفانه سیاست جدید منجر به افزایش خطر خواهد شد. این وکیل برای اثبات گفته خود به حادثه چاقوکشی دو روز قبل یک اسرائیلی علیه یک شهروند دیگر این رژیم استناد می کند.

دور جدید خیزش مردم فلسطین علیه صهیونیست ها در بسیاری از رسانه ها به انتفاضه سنگ و چاقو معروف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.