پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین لرستان-طی مراسمی با حضور جمعی از مسوولان و هنرمندان الیگودرز نمایشگاه خوشنویسی " اشعار حافظ شیرازی " در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز گشایش یافت.

نمایشگاه خوشنویسی اشعار حافظ شیرازی درالیگودرز گشایش یافت

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد ، در افتتاحیه این نمایشگاه که به مناسبت روز بزرگداشت حافظ برپا گردیده است ،  ابوالقاسم عبدلی از هنرمندان و حافظ شناسان شهرستان با بیان اینکه شعر حافظ دارای ابعاد گوناگون و متنوع سرشار از راز و رمز و پرسش از حقیقت هستی است گفت : مضامین و آوردن صنایع گوناگون بیانی در غزل او را سرآمد شاعران زمان خویش و حتی تمامی شاعران زبان فارسی کرده است.

عبدلی اظهار داشت : این نکته را نباید فراموش کرد که عهد حافظ با آخرین مراحل تحول زبان فارسی و فرهنگ اسلامی ایران مصادف بود ، از این روی زبان و اندیشه او در مقایسه با استادان پیش از وی به ما نزدیک تر است و به این سبب است که ما حافظ را بیشتر از شاعران خراسان و عراق درک می کنیم و سخن او را بیشتر می پذیریم.

وی به اقتباس از قرآن به صورت مستقیم در اشعار حافظ اشاره کرد وافزود: حافظ گاه با درک بخشی از آیات قرآن به سخن خود شکوه و زیبایی بخشیده و گاه با آوردن لفظی یا ترکیبی از آیه های قرآن کریم چنان هوشمندانه در غزل نهفته مه آن آیه به ذهن هر مخاطبی متجلی و تداعی می شود

عبدلی عنوان کرد : از دیگر نکات اشعار او، توجه خاص او به استفاده از صنایع مختلف لفظی و معنوی است به نحوی که کمتر بیتی از او می توان یافت که خالی از نقش و نگار صنایع باشد. اما چیره دستی او در به کار بردن الفاظ و صنایع به حدی است که صنعت در سهولت سخن او اثری ندارد و کلام او را متکلف نمی نماید

در حاشیه افتتاح این نمایشگاه از 14 خوشنویس الیگودرزی تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.