پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین:قائم مقام معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ضمن اعلام آمادگی برای توسعه اشتغال در منطقه محروم راز وجرگلان گفت: با توجه به شرایط موجود اقلیمی؛ این منطقه می تواند بستری مناسب برای توسعه اشتغال خرد باشد.

آمادگی کمیته امداد برای حمایت از توسعه اشتغال در راز و جرگلان

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، «منوچهر رزمجو» در بازدید از طرح های اشتغال منطقه رازو جرگلان در گفتگو با فرماندار این شهرستان افزود: امداد به دنبال کسب وکار های کوچک است و قطعا توسعه این مهم می تواند تاثیرات مثبتی را برای مددجویان به دنبال داشته باشد.

قائم مقام معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور خاطر نشان کرد: البته توسعه اشتغال در این منطقه نیاز به مطالعات علمی وپژوهشی دارد.

رزمجو افزود: هم اکنون 400 میلیون تومان از اعتبارت اختصاص یافته مددجویان این شهرستان به دلیل عدم همکاری مساعد بانک ها به صورت معلق است که جذب این اعتبار می تواند انقلابی را برای بخش مشاغل خانگی این شهرستان به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه از فرماندار این شهرستان خواست تا نسبت به توجیه بانک ها برای همکاری در پرداخت تسهیلات بانکی با مددجویان کمیته امداد مساعدداشته باشند.

رزمجو ایجاد فرصت شغلی را با اریه تسهیلات برای ایجاد کسب و کارهای خرد از جمله کارهای مهمی عنوان کرد که کمیته امداد برای حفظ اعتماد به نفس خانوارهای تحت پوشش در این شهرستان انجام می دهد.

وی به فعالیت ها و خدمات ارزنده کمیته امداد به خانواده های تحت پوشش در راستای توانمند سازی خانواده ها اشاره و بیان کرد: يکي از راه‌هاي اصلي رسيدن به اقتصاد مقاومتي که از دستورات اکید مقام معظم رهبری است ايجاد اشتغال در قالب خرد و کلان است که توانسته نقش مهمی در تحولات اقتصادي کشور داشته باشد.

فرماندار شهرستان راز وجرگلان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت های کمیته امداد در حوزه مشاغل خانگی گفت: متاسفانه با وجود اینکه رازو جرگلان منطقه ای مستعد در دانش علمی وتجربی ساکنان است اما متاسفانه 25 درصد از جمعیت این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد و10درصد نیز تحت پوشش بهزیستی هستند.

ریواده با اشاره به پرنگی نقش نهاد های حمایتی در این شهرستان گفت: هم اکنون برنامه های مختلفی در بخش توسعه توستان ها وهمچنین توسعه اراضی پایین دستی دو سد این شهرستان در دست اقدام است

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.