پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان مباحث مالی و بانکی را مشکل سرمایه گذاران خارجی در ایران دانست و گفت: با توجه به ریسک پذیر نبودن خارجی ها در دور زد تحریم ها، آنها در ایران به دنبال امنیت سرمایه گذاری هستند.

سرمایه‌گذاران خارجی به دنبال امنیت سرمایه گذاری در ایران هستند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، سیدعبدالوهاب سهل آبادی در خصوص توافق هسته ای ایران با کشورهای 1+5 و ورود هیات های تجاری به اصفهان، اظهار داشت: این توافق نامه موجب بهبود روابط سیاسی و اقتصادی کشور با دنیا شده به گونه ای که تمام هیات هایی که به ایران آمدند خواهان بازدید و حضور در اصفهان و مذاکره با نفرات اقتصادی و سیاسی استان هستند.
وی با بیان اینکه بعد از توافق هسته ای بیش از 11 هیات خارجی وارد اصفهان شدند که تمام آنها در اتاق نشست هایی داشتند، تصریح کرد: پیش از این سفرها اتاق اصفهان نسبت به شناسایی نفرات هیئت وارده به اصفهان و شناخت توانمندی و تخصص آنها اقدام کرد و در مجموع سیاست اتاق بازرگانی از این سفرها، سرمایه گذاری و مشارکت هیات های تجاری و نه بازاریابی آنهاست و حتی این موضوع را در شورای روسای اتاق کشور مطرح کرده ایم.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه تاکنون مذاکرات خوبی صورت گرفته است، گفت: تیم های مذاکره کننده در سفرشان به ایران، خواهان حضور در اصفهان هستند که ما باید از این فرصت برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان استفاده کنیم.
به گفته وی، با اعمال تغییراتی در کمیته سرمایه گذاری استانداری اصفهان، جلساتی با اتاق بازرگانی برگزار و مقرر شد برنامه ای نسبت به مشارکت سرمایه گذاران خارجی در ایران تنظیم شود. این برنامه تا چند روز آماده و به استاندار ارائه می شود که هر تیمی وارد اصفهان می شود چند پروژه برای سرمایه گذاری خارجی ها به آنها معرفی شود.
سهل آبادی با تاکید بر اینکه تاکنون سفر تمام تیم هایی که به کشور و اصفهان صورت گرفته به قصد رصد اوضاع ایران بوده و تا این لحظه مذاکره نهایی صورت نگرفته است، گفت: کشور هنوز درگیر تحریم های مالی و بانکی است و از سوی دیگر خارجی ها به دنبال امنیت مالی هستند چرا که آنها مانند ایران ریسک پذیر نیستند که از مسیرهای غیرقانونی برای سرمایه گذاری تحریم ها را دور بزنند.
وی با اشاره به اینکه مشکلات سرمایه گذاران خارجی مباحث مالی و بانکی است، بیان داشت: از سوی دیگر مشکلات سرمایه گذاران داخلی از جنس دیگری است که تنها مربوط به اصفهان نمی شود و حتی مسئولان استان های آذربایحان شرقی، خراسان و ... معتقدند سرمایه گذاران آنها جذب اصفهان می شوند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: مشکلات سرمایه گذاران داخلی در ستاد تسهیل، شورای گفتگو بخش دولتی و خصوصی، کمیته قضایی حمایت از سرمایه گذاری و ... عنوان شده که قوانین در اصفهان به طور سختگیرانه تری اجرا می شود.
وی با بیان اینکه برخلاف دوره گذشته، اتاق بازرگانی در این دوره جلو سفر تیم های خارجی اعضا را به دیگر کشورها گرفته است، گفت: اتاق اصفهان در نظر دارد این سفرها با برنامه انجام شود تا تیم های اعزامی دست پر به اصفهان برگردند و به مردم اطلاع رسانی کنند که این تفکر موجب صرفه جویی بسیاری در هزینه ها خواهد شد.
سهل آبادی تاکید کرد: در این دوره اتاق بازرگانی موفق به کاهش 30 درصدی هزینه های خود شده و در زمینه تامین بودجه و مطالبه وجوه کارخانجات به اتاق و مطالبات دیگر رشد خوبی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.