پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین:مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان شمالی،گفت: هم اکنون ۲۷۶ نفر از زنان تحت حمایت این نهاد پشت نوبت بیمه های اجتماعی قرار دارند.

۲۷۶ زن سرپرست خانوارتحت حمایت خراسان شمالی  پشت نوبت بیمه اجتماعی قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، «عباس اهرابی» با بیان اینکه تلاش برای گسترش بیمه های اجتماعی زنان سرپرست خانوار به عنوان یکی از اولویت های مهم این نهاد است افزود:هم اکنون بیش از 71 هزار نفردر خراسان شمالی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که 60 درصد این جمعیت یعنی 38 هزار و 138 نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع 6 هزار و500 نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی کمیته امداد بیش از دو هزار نفر را زنان تشکیل داده اند.

این مقام مسئول، ادامه داد: در حال حاضر بیش از دو هزار و200 زن سرپرست خانوار در استان از این طرح بهره مند شده و تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

اهرابی، از تلاش های کمیته امداد در راستای اجرای جامع این طرح خبر داد وافزود: با رایزنی های انجام گرفته امسال قرار است یک هزار سهمیه جدید برای زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال جذب شود.

وی ادامه داد: با تخصیص این سهمیه بخش قابل توجهی از زنان دارای شرایط، تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرد.

وی هدف اصلی از اجرای این طرح را امنیت معیشت خانواده ها که به عنوان یکی از اولویت های کمیته امداد دنبال می شود عنوان کرد و گفت: تلاش داریم تمامی زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

وی با تاکید براینکه اجباری شدن بیمه تامین اجتماعی می‌تواند ورود خانواده ها به چرخه فقر را کاهش دهد، افزود: بسیاری از مددجویان کمیته امداد به علت آنکه سرپرست خانواده‌ خود را به علل مختلف از دست داده‌اند به کمیته مراجعه می‌کنند در حالی که این سرپرست نه خود و نه خانواده‌اش تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نبوده‌اند اما اگر بیمه باشند پس از فوت به خانواده آنان مانند یک کارمند، حقوق ماهیانه تعلق می‌گیرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.