پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین- تبریز: نخستین جلسه میز استانی کالا، خدمات و بازارهای هدف صادراتی با حضور مسوولان ذی‌ربط و تعدادی از صادرکنندگان نمونه استان برگزار شد.

تشکیل میز استانی کالا، خدمات و بازارهای هدف صادراتی در آذربایجان شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: میز کالا، خدمات و بازارهای هدف صادراتی به منظور ایجاد فضای مناسب برای تجارت از طریق هماهنگی و تبادل اطلاعات مابین تشکل‌ها و نهادهای مرتبط تشکیل شده است.

 


احمد محمدزاده افزود: بررسی مسایل مرتبط با کالا، خدمات یا بازار مشخص و رفع مشکلات و تسهیل فرایند بین دستگاه‌های اجرایی از وظایف میزهای کالا و خدمات است.

وی، شناسایی بازارهای هدف صادراتی و رفع مشکلات در فرایندهای تولید و صادرات در سطح استانی را از جمله ماموریت‌های این میز عنون کرد و گفت: این میز برای ضابطه‌مند کردن فرایندهای تصمیم‌سازی در حوزه‌های مرتبط از طریق ایجاد هماهنگی بین نهادهای خدمات‌دهنده در حوزه صادرات تلاش خواهد کرد.

محمدزاده افزود: جدول میزهای کالا، خدمات و بازارهای هدف صادراتی بر اساس مزیت‌های هر استان در زمینه تولید یا تجارت کالا و خدمات توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت ایران تنظیم می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی همچنین تحلیل وضعیت صادرات و تدوین استراتژی صادراتی و ارایه راهکار جهت پروژه‌های زیرساختی مرتبط با مراحل تولید و صادرات را از جمله وظایف میز کالا، خدمات و بازارهای هدف صادراتی اعلام کرد.

محمدزاده با اشاره به سفر اخیر هیات سیاسی و اقتصادی آذربایجان شرقی به جمهوری آذربایجان، پیگیری دستاوردهای این سفر را از نخستین اولویت‌های این میز عنوان کرد.

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر اعضای حاضر، تشکیل میزهای تخصصی کالا و خدمات در استان تصویب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.