پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین لرستان- دومین جلسه هماهنگی ستاد زائران اربعین حسینی با حضور استاندارلرستان ، فرمانده سپاه حضرت ابولفضل(ع) ومسوولین اجرایی استان لرستان، درسالن اجتماعات استانداری برگزار شد . استاندار لرستان از واگذاری مسوولیت از صفر تا صد برگزاری به سپاه خبر داد وگفت: بدلیل عملیاتی بودن سپاه، این ارگان می تواند کارآمدتر باشد.

ثبت نام بیش از ۴۰هزار زائر لرستانی در سامانه سماح

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد ، هوشنگ بازوند بابیان اینکه تمام دستگاه های اجرایی موظف به همکاری و حمایت  در امر برگزاری مراسم اربعین هستند،اظهار داشت: استانداری نیز  در بخش پشتیبانی و هماهنگی فعالیت خواهد نمود.

وی تصریح کرد: برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم همت و همکاری تمامی مسوولین لازم دانست و خواستار در اولویت قرار دادن این موضوع شد.

همچنین در این جلسه، فرمانده سپاه حضرت ابولفضل(ع)  لرستان گفت:طبق خبرهای به دست آمده تعداد ثبت نام کنندگان لرستانی در سامانه سماح به 40 هزار زائر  رسیده است. سردار کشکولی اظهار داشت :طبق برنامه های طراحی شده  از 10 هزار نفر از زائرین در سه وعده در روز پذیرایی شود.

مدیر کل ارشاد اسلامی لرستان  در این جلسه گفت: مراسم هایی که در سال گذشته برگذار شد حاکی از این است که  مشکلاتی که در مرز مهران وجود داشته است از مشکلات آن طرف مرز بیشتر بوده  است. حجت الاسلام والمسلمین حنان  با اشاره به برگذاری این مراسم در سالهای گذشته گفت: مکان یابی نامناسب و فقدان راه های مواصلاتی استاندارد از اعم این مشکلات بوده است.

حنان تصریح کرد: سپاه می تواند کمک رسان و پشتیبان مهمی در این مراسم باشد.رییس حج وزیارت استان خسروی در این جلسه گفت: امسال نسبت به سال گذشته به دلیل وجود گیت های خروجی، خروج زائرین از مرز راحت تر شده است.

 خسروی  افزود: به دلیل معبر بودن استان باید در امر انتقال و هدایت زائرین در اسرع وقت اقدامات لازم لحاظ شود.وی  با اشاره به خروج بیش از 70درصدی زائران از مرز مهران، اظهار داشت: انتقال زائرین از پایانه های مهران به استان بزرگ ترین خدمتی است که به زائرین می توان داشته باشیم.

 در این راستا مدیر کل پایانه های حمل و نقل استان گفت: استان لرستان با 4/29 درصد افزایش حجم تردد جاده ای، سومین استان از نظر حجم ترافیک  جاده ای بوده است. رحمانی بااشاره به اینکه جاده سیمره با حجم تردد 31 درصد افزایش در این ایام روبرو می شود افزود: جاده سیمره توانایی حجم تردد را به دلیل  عدم وجود زیر ساخت کافی، ندارد .

 وی همچنین در صورت لزوم خواستار استفاده از جاده مواصلاتی پلدختر شد و بیان نمود: در سال گذشته توانسته ایم  28 هزار نفرزائر را به وسیله حمل ونقل عمومی به مرز مهران  انتقال دهیم . رحمانی با اشاره به  دو برابر شدن وسایل نقلیه نسبت به سال گذشته جهت انتقال زائرین اربعین تصریح کرد: که در سال گذشته یک هزار و 58 دستگاه اتوبوس و مینی بوس در جابجایی زائرین بکارگیری شده بودند

.رحمانی عنوان کرد: در صورتی که زائرین لرستانی برای انتقال نداشته باشیم از ناوگان ها برای انتقال زائرین سایرین استان ها نیز استفاده می شود. در پایان  این جلسه رییس سازمان جهاد کشاورزی با استقبال از محول شدن به سپاه استان اظهار کرد: پیشنهاد می شود از طرف هر سازمان در ستادهای مستقر یک نماینده وجود داشته باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.