پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین لرستان- با اجرای کامل و بهره برداری از آزاد راه خرم آباد - بروجرد - اراک مسیر کنونی این محور ۵۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

کوتاه شدن محور خرم آباد - اراک به طول ۵۰ کیلومتر

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت: این طرح به طول 135 کیلومتر متصل کننده کریدور شمال و جنوب کشور به محورهای ارتباطی لرستان است که 80 کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی لرستان قرار دارد.
شهرام ملکی اظهار داشت: این آزاد راه با اعتبار بیش از 11 هزار میلیارد ریال با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء (ص) در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: این پروژه راهسازی با مشخصات آزاد راهی سه خط رفت و سه خط برگشت در حال ساخت است که 11 کیلومتر آن در قالب تونل طراحی شده است.
مدیر کل راه وشهر سازی بیان نمود:اجرای این پروژه مهم عمرانی در حوزه راهسازی، ضمن اتصال مسیر آزادراهی شمال به جنوب کشور، نقش مهم و موثری در جابجایی مسافر در طول این کریدور ارتباطی اصلی دارد.
ملکی با بیان اینکه در حال حاضر این طرح در قطعه اول به طول 67 کیلومتر در دست ساخت بوده است گفت:و این پروژه عمرانی مهم و ملی همچنین نقش قابل توجهی در بخش واردات و صادرات و ترانزیت کالا در سطح کشور خواهد داشت.
وی در پایان یاد آور شد:عملیات اجرایی این طرح از سال 92 آغاز شده که براساس قرارداد، در مدت 36 ماه به بهره برداری خواهد رسید.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.