پیشنهاد سردبیر

محمدرضا میرزا : یکی از دغدغه های اصلی کفاشیان در سال های اخیر وصول دلارهای بلوکه شده فدراسیون جهانی فوتبال از بانک های آمریکایی بود، ...

طلب «کی روش» را «ظریف» صاف می کند

به شکلی که آقای رئیس بارها با ارسال نامه به مسوولان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار برگرداندن این دلارها شد اما به علت تحریم های ظالمانه آمریکا و اتحادیه اروپا انجام این کار ممکن نبود. پس از توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 این رویا برآورده شد و دلارهای بلوکه شده بر اساس توافق به صورت مرحله ای به حساب وزارت امور خارجه ایران واریز شد.

مسوولان فدراسیون فوتبال که گمان می بردند این اتفاق به زودی روی خواهد داد پس از تاخیر در واریز مبلغ ماجرا را پیگیری کردند و متوجه شدند پولی به حساب فدراسیون نخواهد آمد به همین علت با صدور بیانیه ای توپ را به زمین وزارت امور خارجه انداختند تا شاید با فشار رسانه ای مبلغ مورد نظر نقد شود اما سیاست مسوولان وزارت امور خارجه بازهم دست فدراسیون نشینان را از دستیابی به دلارهای بلوکه شده خالی گذاشت. در واقع هیچ پولی به حساب فدراسیون نخواهد آمد و پول بدهکاران را وزارت امور خارجه پرداخت می‌کند. قرار است امروز در جلسه‌ای بین مسوولان مالی فدراسیون فوتبال و وزارت امور خارجه در مورد پول‌های دریافتی از سوی فدراسیون فوتبال، صورتجلسه لازم امضا شود. بر همین اساس کی‌روش که این روزها برای سپری کردن دوران مرخصی 50 روزه‌ای در پرتغال به سر می‌برد، حقوق 3 ماهه خود را از فدراسیون فوتبال طلبکار است که پس از رایزنی‌های فدراسیون فوتبال با وزارت امور خارجه قرار است این مبلغ پس از هماهنگی‌های لازم در لیسبون و از طریق سفارت ایران در پرتغال به زودی به کی‌روش پرداخت شود.در حال حاضر یک میلیون دلار پول فدراسیون فوتبال از 6 سال پیش بلوکه شده که فقط همین پول باقی مانده و سایر پول‌ها از جمله پاداش فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران از طرق مختلف پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.