پیشنهاد سردبیر

معاون رفاهی وزارت کار و رفاه اجتماعی از ثبت‌نام هشت هزار بازنشسته البرزی در طرح کارت اعتباری رفاه ایرانیان خبر داد.

اعطای کارت اعتباری رفاه ایرانیان به ۱.۷ میلیون بازنشسته

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایسنا، احمد میدری درنشست مطبوعاتی روز شنبه که در اداره کل کار استان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 129 هزار بازنشسته دراستان البرز وجود داردکه 8000 نفر آنان درطرح کارت اعتباری رفاه ایرانیان ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: این طرح با هدف دسترسی گروه‌های متوسط و کم درآمد جامعه به وام‌های کم بهره بانکی برای اولین بار دراستان البرز اجرایی شده است و اگر اجرای این طرح دراستان البرز به مشکلی برنخورد به سرعت دراستان‌های دیگر کشور نیز اجرایی می‌شود.

میدری ابراز کرد: اجرای این طرح تاثیر مثبتی بر افزایش تقاضا برای خریدکالا از سوی مردم و خروج بازار از حالت رکود خواهد داشت.

وی گفت: مشابه این طرح درکشور ترکیه اجرایی شده و بازخوردهای بسیار مناسبی داشته است و امید است درکشور نیز نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد.

این مسئول توضیح داد: بازنشستگانی که قصد ثبت نام دراین طرح را دارند باید کد ملی خود را به سامانه 10001422پیامک کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان باید توجه داشته باشنداگر اطلاعاتی جز کد ملی را در پیام ارسال کنند ثبت نام آنها با موفقیت انجام نخواهد شد.

وی اظهار کرد: 10 روز پس ازآن که فرایند ثبت نام متقاضیان انجام شد پیامکی به آنا ارسال می‌شود که پس از دریافت آن بازنشسته می‌تواند به یکی از شعب بانک رفاه استان مراجعه و کارت اعتباری خود را دریافت کند. این کارت سه برابر حقوق فرد بازنشسته شارژمی‌شود و امکان خرید کالا را در فروشگاه‌های رفاه و اتکا فراهم می‌کند.

وی توضیح داد: پس از خرید، در 12 قسط مبلغ اصلی کالاهای خریداری شده به اضافه 12 درصد سود بانکی از حقوق بازنشستگانی که دراین طرح شرکت کرده‌اند،کم می‌شود.

معاون رفاهی وزارت کار افزود: کالاهایی که افراد می‌توانند از این فروشگاه‌ها خریداری کنند اغلب ایرانی است ولی دربرخی فروشگاهها نیزامکان خرید کالاهای خارجی فراهم شده است.

میدری در پایان گفت: این طرح اگر درکل کشور اجرایی شود چهار میلیون خانوار درقالب یک میلیون و 700هزار بازنشسته را تحت پوشش قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.