پیشنهاد سردبیر

۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
کد خبر: 341554

رئیس اتاق بازرگانی تهران نخستین اثرمثبت اجرای برجام را تسهیل در مراودات اقتصادی دانست و گفت:بااجرای برجام نیازمند سرمایه گذاری خارجی هستیم و جزیره کیش در میان سایر مناطق خط مقدمی برای جذب سرمایه گذاری خارجی است .

کیش خط مقدم جذب سرمایه گذاری خارجی است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، مسعود خوانساری روز شنبه در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مورد لغو تحریم ها و سرمایه گذاری خارجی در کشور گفت : تشدید تحریم ها در چهار سال اخیر مبادلات پولی را به طور کامل متوقف کرده و سبب افزایش 25 درصدی هزینه مبادلات شده بود .
وی گفت :به دلیل تحریم ها امنیت واردات به خطر افتاده بود و با شرایط پیش آمده تبادلات مالی انجام نمی شد و تمام پرداخت ها نقدی بود و بانک ها فقط از طریق صرافان کار می کردند که در این مسیر ممکن بود در نقل و انتقال پول با مشکل مواجه شوند، این روند ضمن افزایش قیمت امنیت سرمایه گذار واردات و صادرات را با خطر مواجه می کرد .
خوانساری با تاکید بر اینکه برداشته شدن تحریم ها در گام نخست بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد افزود : در فاز دوم نیازمند سرمایه گذار خارجی هستیم، با فراهم شدن شرایط سرمایه گذاری خارجی اشتغال نیز ایجاد خواهد شد. در طی 10 سال گذشته نتوانستیم شرایط اشتغال کافی ایجاد کنیم .
وی به بیکاری بیش از چهار میلیون نفر در کشور اشاره کرد و گفت : بیکاری و اشتغال یکی از دغدغه های اصلی کشور است ، اعتبارات موجود برای سرمایه گذاری کافی نیست و برای اینکار نیازمند جذب سرمایه گذار خارجی هستیم .
این مسئول در اتاق تهران با اعلام اینکه بانک ها پس از برداشته شدن تحریم ها تا چند هفته دیگر فعالیت خود را شروع خواهند کرد افزود : این کار کمی زمان بر است.
وی در عین حال گفت که تعدادی از بانک ها فعالیت خود را آغاز کرده اند و هر چه به جلو می رویم سرعت کار بیشتر خواهد شد .
وی نخستین آثار اجرای برجام را بحث روانی و خوش بینی آحاد مردم به وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور دانست و گفت : تسهیل در مراودات اقتصادی عامل مهمی است که به زودی صورت خواهد گرفت .
خوانساری به موقعیت استثنایی جزیره کیش برای سرمایه گذاری و تبادلادت اقتصادی اشاره کرد و گفت : این جزیره خط مقدم برای سرمایه گذاران خارجی است و تا کنون هم تجربه های خوبی را در این راستا کسب کرده است و می تواند بهترین محل برای مرکز مالی کشور و گردشگری کشور باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.