پیشنهاد سردبیر

۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 342261

فدراسیون شطرنج به خاطر نداشتن همزمان رئیس و نایب رئیس با بحران شدید مدیریتی مواجه است و با این شرایط کمتر از سه هفته دیگر برگزارکننده مرحله دوم مسابقات گرندپری بانوان است.

استثنایی ترین میزبانی از بزرگان جهان

به گزارش قدس آنلاین،‌ گرندپری مهمترین و معتبرترین رقابت های شطرنج در بخش بانوان است که برگزاری مرحله نخست فصل ۲۰۱۶ - ۲۰۱۵ آن مهرماه در موناکو فرانسه با شکوه بالا و شرایط ایده آلی انجام شد. مرحله دوم این رقابت ها با موافقت فیده در ایران برگزار خواهد شد.

به همین مظور ۱۱ استاد بزرگ از کشورهای مختلف که همگی از بهترین های رنکینگ جهانی هستند تا کمتر از سه هفته دیگر به ایران می آیند تا در قالب رقابتی دو هفته ای، مرحله دوم این رقابت ها برگزار کنند. سارا خادم الشریعه هم نماینده ایران در این دوره مسابقات است که به واسطه میزبانی ایران، موفق به این کسب جواز این حضور شده است.

مرحله دوم مسابقات شطرنج گرندپری بانوان از ۲۲ بهمن ماه آغاز شده و تا ۴ اسفندماه ادامه خواهد داشت. میزبانی این رقابت های بزرگ،‌ دو هفته مهم و به نوعی سرنوشت ساز پیش روی شطرنج ایران قرار داده و این در حالی است که در اتفاقی نادر فدراسیون ایران نه رئیس دارد و نه نایب رئیس!

پیش از این محمدجعفر کامبوزیا رئیس فدراسیون شطرنج بود که درست پنج ماه بعد از انتخاب شدنش در مجمع انتخاباتی، از سمت خود کناره گیری کرد. مریم شهیدیان هم آخرین نایب رئیس بانوان این فدراسیون بود که در زمان سرپرستی امیرحسینی اعلام استعفا کرد.

تا به امروز نه مجمعی برای مشخص شدن رئیس جدید فدراسیون شطرنج برگزار شده و نه انتخابی برای معرفی نایب رئیس جدید بانوان انجام شده است و به همین دلیل فدراسیون شطرنج با بلاتکلیفی حاد مدیریتی مواجه شده و با این شرایط هم در آستانه میزبانی بزرگ قرار دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.