پیشنهاد سردبیر

رئیس دانشگاه فرهنگیان مازندران گفت:هزار و ۲۰۰ زوج جوان در قالب برنامه‌های ازدواج آسان در مشهد مقدس گردهم می‌آیند.

 گردهمایی ۱۲۰۰ زوج جوان در مشهد

به گزارش قدس آنلاین سید احمد کسائیان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: نهاد خانواده ارزشمند و دارای اهداف متعالی است و دشمنان در صدد این هستند که این نهاد  را متزلزل کنند که اگر بر اثر غفلت مسئولان و خانواده‌ها این نهاد اجتماعی آسیب ببیند عواقب سوءاجتماعی و فردی آن گریبان‌گیر جامعه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید حرمت نهاد خانواده و کارکرد ارزشی آن  حفظ شود، افزود: از جمله اقدامات بسیار مناسب برای استحکام خانواده ترغیب جوانان به امر ازدواج در سنین جوانی است.

رییس دانشگاه فرهنگیان مازندران تصریح کرد: اکنون که دانشگاه فرهنگیان،  قرار است متولی تعلیم و تربیت شود باید رفتارهای پسندیده اجتماعی را خود نیز عامل باشند و ازدواج آسان یکی از  رفتارهای پسندیده اسلامی است که این افراد داوطلبانه در جشن اعزام 100 زوج دانشگاه فرهنگیان استان به مشهد مقدس  شرکت کردند و قرار است از سراسر کشور  یک هزار و 200 زوج در آستان امام رضا(ع) گرد هم آیند.

وی افزود: حضور یکهزار و 200 زوج در حرم امام رضا(ع) با شعار ازدواج آسان خود پیام بزرگی است و  عامل ترغیب جوانان در تن دادن به ازدواج آسان است چرا که جوان مجرد در  معرض آسیب‌های زیادی است و لازم است که متولیان آموزش و فرهنگ خود از آسیب‌ها دور باشند تا بتوانند جوانان ما را به امنیت و سعادت رهنمون کنند.

کسائیان اظهار کرد: کتاب «سایه سرو»  با موضوع روانشناسی عروس و دامادها از سوی نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان مازندران و به قلم حجت الاسلام جعفری تالیف شده  و این کتاب به همه عروس داماد فرهنگیان که در مشهد حضور پیدا می کنند اهدا می شود و امید است این اقدامات بستر فرهنگی ازدواج آسان را در جامعه مهیا کند.

وی افزود: برای ازدواج آسان مسئولان پای کار هستند و نیاز است خانواده‌ها نیز پیشقدم شوند و این پیام را دریافت کنند که هر چه ازدواج را از حواشی نامربوط مثل تجمل‌گرایی و چشم و هم‌چشمی دور کنیم به تحقق سنت رسول خدا کمک کردیم.

این مسئول تصریح کرد: ایجاد اشتغال و قانع بودن و بسنده کردن به امکانات پایه ای و روشنگری‌های اهل تریبون و توجه ویژه خانواده موجب روی آوردن به هنگام جوانان به تشکیل خانواده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان مازندران یادآور شد: روند شرکت زوج های جوان در ازدواج آسان از سال 1391 در دانشگاه فرهنگیان مازندران آغاز شد و هر سال شاهد رشد چشمگیر حضور جوانان در مراسم ازدواج آسان هستیم.

کسائیان از حجت الاسلام جعفری  مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان مازندران در هماهنگی هایی که جهت برگزاری مراسم جشن 100 زوج این داشنگاه در استان د اشتند تقدیر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.