پیشنهاد سردبیر

۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 344089

فدراسیون شطرنج طی اقدامی سوال برانگیز سالنی را برای برگزاری گرندپری بانوان انتخاب کرده که همواره محل برگزاری رقابت های داخلی است.

یک انتخاب عجیب برای بانوان

به گزارش قدس آنلاین،‌ گرند پری مهمترین و معتبرترین مسابقات شطرنج در بخش بانوان است. طبق پیشنهاد ایران و موافقت فیده،‌ مرحله دوم فصل جاری این رقابت ها از ۲۲ بهمن ماه در تهران آغاز خواهد شد که طی آن ۱۱ بانوی متفکر جهان و البته سارا خادم الشریعه که نماینده ایران میزبان است در قالب رقابت های دوره ای به مصاف هم می روند.

برای برگزاری این رقابت ها که دو هفته ادامه خواهد داشت،‌ فدراسیون شطرنج که البته به لحاظ مدیریتی شرایط خیلی خوبی ندارد سالنی را انتخاب کرده که همواره محل برگزاری رقابت های داخلی و از جمله مسابقات قهرمانی کشور مردان است. این در حالی است که فرانسه که مهرماه میزبان مرحله نخست این رقابت ها بود،‌در سالنی این مسابقات را برگزار کرد که ابهت و عظمت آن خیره کننده بود.

حال اینکه چرا فدراسیون شطرنج برای برگزاری بزرگترین رویداد جهانی بانوان چنین سالنی را انتخاب کرده جای سوال دارد و البته نگرانی از اینکه این میزبانی نمره قبولی از فیده نگیرد و بعدها برای کسب میزبانی دیگر دردسرساز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.