پیشنهاد سردبیر

مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالا وزارت بازرگانی با ارائه‌ توضیحاتی در مورد کالابرگ و سبد کالایی کارمندان در ماه رمضان عنوان کرد که قرار نبوده برای رمضان کالابرگی اعلام شود و در مورد سبد کالایی کارمندان نیز هنوز اعتبار آن تخصیص نیافته است که این سبد کالایی به کارمندان واگذار شود.

فعلا سبد کالایی کارمندان داده نمی‌شود!

 به گزارش قدس انلاین یدالله صادقی در مورد اعلام کالابرگ در آستانه‌ ماه رمضان عنوان کرد: قرار نبوده در ماه رمضان کالابرگ اعلام شود بلکه قرار بوده طی سال جاری اعتبار آن تخصیص یابد و ما هم کالابرگ شکر، روغن و برنج را اعلام کنیم.

وی ادامه داد: این کالابرگ‌ها به تدریج اعلام می‌شوند و ممکن است در ماه رمضان در صورتی که اعتبارات آن را دریافت کنیم، یکی از کالابرگ‌ها اعلام شود.

صادقی در مورد اعتبار این کالابرگ‌ها گفت: هم‌اکنون هماهنگی‌های آن انجام شده و این موضوع در حال پیگیری است که اعتبار مدنظر تخصیص و وصول شود.

وی با تایید این‌که این کالابرگ‌ها از اعتبار سال 1390 خواهند بود، افزود: ما در امسال یک کالابرگ روغن اعلام کردیم که از محل اعتبارات سال 89 بود.

این مقام وزارت بازرگانی با بیان اینکه اعتبارات کالابرگ برای امسال تصویب و مسائل آن حل شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون در معاونت راهبردی ریاست جمهوری و سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها مسائل آن حل شده و اکنون در شرف ابلاغ و گرفتن اعتبار است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعتبار لازم را بدهند، حتما اعلام می‌کنیم و باید از اجرای طرح ضیافت یک بررسی داشته باشیم تا کالابرگی را اعلام کنیم.

صادقی در ادامه در مورد سبد کالایی کارمنان برای ماه رمضان نیز به ایسنا بیان کرد: در این مورد هم قرار بوده اعتبار تخصیص بدهند و قرار ما این بوده که برای ماه رمضان این کار را انجام دهیم که اعتبارش حاصل نشد و اگر وصول شود، فکر می‌کنم بتوانیم در ماه رمضان یا بعد از آن بدهیم. به هرحال این به عنوان یک سبد کالایی است که ما باید به کارمندان بدهیم و بستگی به تخصیص اعتبار آن دارد.

وی تایید کرد که حتی اگر در ماه رمضان اعتبار این سبد کالایی تخصیص داده نشود، پس از آن هم می‌توان این سبد کالایی را به کارمندان داد.

صادقی خاطرنشان کرد: به هر شکل اگر این موضوع به عنوان یک سبد کالایی برای کارمندان تصویب شود، ما موظف هستیم آن را بدهیم، اما هنوز تخصیص اعتبار نشده است.

مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالا وزارت بازرگانی اضافه کرد: کالای این سبد کالایی آماده است و برای تامین کالا مشکلی نیست فقط یک سری هماهنگی‌ها و کارهای روتین اداری دارد که باید انجام شود.

وی در مورد سناریوی مطرح در‌باره میزان اقلام سبدکالایی نیز گفت: باید دید که اعتبار قطعی چقدر است و متناسب با آن انجام شود. اگر بخواهیم مشارکتی باشد و بخشی را کارمندان و بخشی را ما بدهیم این سبد کالایی می‌تواند با تعداد اقلام و مقادیر بیشتری باشد و به همین ترتیب اگر درصد مشارکت کارمندان پایین بیاید مقدار آن کمتر خواهد بود.

صادقی در مورد پیشنهاد وزارت بازرگانی اظهار کرد: پیشنهاد خود ما این است که طبق برآورد کلی و آنچه قرار است بدهند، حدود 100 میلیارد تومان باشد که اگر درصد مشارکت کارمندان حداقل 50 یا 60 درصد باشد، سبد کالایی خوبی را به آن‌ها خواهیم داد.

طبق گفته‌ او جمعیت کارگری و کارمندی حدود 6.5 میلیون نفر است که بخش مهمی از آن قابلیت توزیع سبد کالایی را دارند.

وی در پایان متذکر شد: ما براساس قیمت‌های بازار می‌توانیم مقادیر لازم را در نظر بگیریم که به هر ترتیب برنج، روغن و شکر سه قلم کالایی ثابت این سبد کالایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.