پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی بر آمادگی کامل استان برای گسترش روابط در این حوزه با ارمنستان تأکید کرد.

آذربایجان‌شرقی آماده توسعه روابط گردشگری با ارمنستان است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، فرزین حق‌پرست در دیدار تیگران کاراپتیان با استقبال از پیشنهاد مشاور نخست وزیر ارمنستان در حوزه گردشگری، مبنی بر توسعه روابط گردشگری بین آذربایجان شرقی و ارمنستان اظهار داشت: بستر مناسب برای توسعه گردشگری بین ارمنستان و آذربایجان‌شرقی فراهم است.

وی در این خصوص بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای افزایش تعاملات فرهنگی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی تأکید کرد.

حق‌پرست با اشاره به پیشینه تاریخی زندگی هموطنان عزیز ارامنه در تبریز، نخستین قدم در حوزه تبادل گردشگر را توسعه زیرساخت‌های گردشگری به خصوص در بخش حمل و نقل عنوان کرد.

مشاور نخست وزیر ارمنستان در حوزه گردشگری این دیدار با تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دو بخش خصوصی و دولتی، تبادل اطلاعات را نخستین گام برای توسعه روابط گردشگری دانست.

تیگران کاراپتیان گفت: تهیه بسته‌ها و پکیج‌های گردشگری و ارائه اطلاعات جامع گردشگری استان و برگزاری کنفرانس‌های تبادل اطلاعات در تقویت ارتباط فی ما بین مؤثر خواهد بود.

وی از پیشرفت 60 درصدی آسفالت جاده مرزی ایروان به مرز ایران و اتمام آن تا سال 2018 به منظور بهبود وضع زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری خبر داد.

گفتنی است در این جلسه بر ایجاد مراکز اطلاع رسانی مشترک بین دو طرف، برگزاری تورهای آشناسازی دوسویه، ایجاد و تسهیل برقراری ارتباط بین تورها، آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها در قالب تفاهم‌نامه مشترک بین تبریز و ارمنستان تأکید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.