پیشنهاد سردبیر

بابلسر- رئیس اتاق بازرگانی مازندران توان صادراتی استان را بیش از دو میلیارد دلار در سال بیان کرد و گفت: در حال حاضر میزان صادرات حدود ۵۰۰ میلیون دلار است.

توان صادراتی مازندران بیش از دو میلیارد دلار است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، عبدالله مهاجر صبح شنبه در جلسه کارگرِوه صادرات استان در بابلسر افزود: از اول سال ۹۴ به جدیت برای توسعه صادرات استان برنامه ریزی شد زیرا توان صادراتی استان بیش از دو میلیارد دلار در سال است.

وی با اشاره به اینکه چرا نتوانستیم بیشتر از ۵۰۰ میلیون دلار صادرات داشته باشیم گفت: باید بررسی شود که آیا این ضعف از سوی بخش خصوصی است یا زیرساخت‌های دیگر که سبب شد اهداف محقق نشد.

مهاجر با اشاره به اینکه زیرساخت‌های موردنیاز برای صادرات باید فراهم شود به صادرات پرتقال به روسیه اشاره کرد و گفت: به دلیل متغییر بودن واحد پولی بسیاری از صادرکنندگان با مشکلاتی مواجه هستند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران به ظرفیت‌های صادراتی استان اشاره کرد و گفت: نیاز است با برنامه‌ریزی مناسب و رفع موانع نسبت به توسعه صادرات برنامه‌ریزی داشته باشیم.

افزایش صادرات محصولات کشاورزی مازندران

دلاور حیدر پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مزیت‌های برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای آسیای میانه و روسیه داریم.

وی اظهار داشت: در سال جاری محصولات کشاورزی ۱۵ درصد ازنظر وزنی و ارزشی افزایش صادرات داشتیم و ظرفیت بالایی ازنظر صادرات داریم اما زیرساخت‌های ما هنوز آماده نیست درحالی که مازندران در تولید پرتقال بالاترین تولید را در کشور دارد اما بسته‌بندی آن برای تولید داخل مناسب است و نیاز به سرمایه‌گذاری و حمایت دولت داریم.

حیدر پور افزود: هزینه تمام‌شده ما در مقابل رقبا در بازارهای جهانی بالاست و توان رقابت را از ما می‌گیرد و سیاست دولت باید حمایت از تولیدکننده باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره بحث کریدور سبز گفت: راه‌اندازی این کری دور به توسعه صادرات کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.