صلاح عبدالسلام،‌ از مظنونین حملات تروریستی پاریس، و چهار نفر از همراهانش توسط نیروهای ویژه پلیس بلژیک در آپارتمانی در بروکسل دستگیر شدند.

خطرناک‌ترین تروریست داعشی اروپا دستگیر شد + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، تصاویر منتشر شده یکی از مظنونین اصلی حملات تروریستی پاریس را نشان می‌دهد که توسط نیروهای ویژه پلیس، پس از حمله به مخفیگاهش در بلژیک، دستگیر شده است.

صلاح عبدالسلام، 26 ساله، یکی از اعضای اصلی گروهی داعشی بوده که در حمله به یک کلوپ موسیقی، استادیوم فوتبال و چندین کافه در ماه نوامبر گذشته 130 نفر را در پاریس به قتل رساندند.

وی پس از اینکه چندین ماه در فرانسه و بلژیک فرار بود امروز  (شنبه) پس از اینکه مخفیگاهش در منطقه مولنبیک بروکسل محاصره شد، دستگیر شد. وی پیش از بازداشت سعی کرد فرار کند اما با تیراندازی نیروهای پلیس از ناحیه پا زخمی شد.

یک دادستان فرانسوی تأیید کرد وی یکی از پنج نفری بود که امروز دستگیر شد. این دادستان اعلام کرد که در مخفیگاه این افراد مقادیر زیادی سلاح و مهمات نیز کشف گردید.

چارلز میشل، نخست‌وزیر بلژیک، این بازداشت را موفقیتی در جنگ علیه تروریسم معرفی کرده اما هنوز هم سؤالات بسیاری درباره اینکه چرا پلیس کشورهای اروپایی نتوانست عبدالسلام را به مدت چندین ماه دستگیر نکند، باقی مانده است.

پلیس بارها حومه بروکسل، جایی که عبدالسلام در آن بزرگ شده بود، را مورد حمله قرار داد اما وی توانست به مدت 126 روز در پناهگاه‌های مختلف از شناسایی پلیس در امان بماند.

افسران پلیس وی را در شب حملات (13 نوامبر) دستگیر کرده بودند اما به دلیل آنکه در آن زمان به عنوان مظنون مطرح نشده بود، آزاد شد.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر بلژیک اعلام کرد که این مظنونین برای محاکمه به فرانسه منتقل شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.