پیشنهاد سردبیر

علیرضا قزوه گفت:ویژگیهای هنر انقلاب اسلامی تمام آن موازین و اصول خود انقلاب اسلامی است منتها با زبان هنر

هنر انقلاب مبین موازین و اصول انقلاب اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در آستانه هفته هنر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب، حركتی پویا و زاینده است و هنر اصیل و واقعی نیز این ویژگی‌ها را در خود دارد، اظهار کرد: مفهوم هنر انقلاب اسلامی یعنی بیان صریح و روشن انقلاب و اهداف آن با بهترین شیوه و با استفاده از بهترین واژگان. هنر خود والاترین و زیباترین و به یادماندنی ترین شیوه سخن گفتن و ایجاد ارتباط است و هیچ زبانی و هیچ تصویری زلال تر و واقعی تر از هنر نیست و تار و پود هنر خود حكمت است و زیبایی و خلق اندیشه و فكر تازه؛ از این رو هنر انقلاب با حكمت و زیبایی و ایجاز و صداقت گره خورده است و این همه در خدمت تفكر انقلاب و آرمان های انقلاب است.

وی ادامه داد: هنر انقلاب اسلامی تمام ظرفیتها و ظرافتهای هنر را داراست و در اصل هنر، جوهر و جواهری است كه با اتصال به انقلاب اسلامی نه تنها از عیارش كم نمی شود بلكه در اتصال با مقوله انقاب اسلامی كه خاستگاه قرآنی و قدسی دارد، از بار معنویت و رنگ و بوی آسمانی تری نیز نسبت به هنر محض برخوردار است.

قزوه افزود: ویژگیهای هنر انقلاب اسلامی تمام آن موازین و اصول خود انقلاب اسلامی است منتها با زبان هنر. مسلما هنر انقلاب اسلامی دفاع از مظلومان جهان و مستضعفان خاك و ستیز با استكبار را سرلوحه كار خود قرار داده و هدف بزرگش هدایت خلق و همان دعوت مردم به سمت اخلاق حسنه و دور كردن آنان از وسوسه های شیطانی است. هنر انقلاب اسلامی تمام ویژگی های خود انقلاب و آرمان ها و اندیشه هایش را داراست. 

وی در ادامه گفت: مسلما یكی از مهم ترین هنرها، ادبیات و شعر و زبان آوری و بلاغت و فصاحت است و قرآن كریم خود معجزتی در سخن است و خدای متعال معجزه نخستش در قرآن همین بیان والا و كلام بی همتاست. ادبیات، گل سرسبد تمام هنرهاست و هویت هنری ما ایرانیان بیش از همه مدیون هنر شعر و ادب و عرفان ماست تا جایی كه هنر اول ما و مادر هنرها لقب گرفته و بیش از هر هنری در طول تاریخ ماندگار شده و بار عرفان و اخلاق را به دوش كشیده و در دیگر هنرها نیز بیشترین تاثیر را داشته است و در شكل گیری انقلاب و تثبیت هنری انقلاب نیز سهم ادبیات انقلاب بیش از دیگر هنرها بوده و همواره با كمترین هزینه بیشترین تاثیرگذاری را داشته و در حال حاضر نیز از همه هنرهای دیگر خود را بیشتر مطرح كرده و پیشاپیش دیگر هنرها همواره در خطرات خط شكنی كرده و راه نشان داده و چراغ‌داری كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.