پیشنهاد سردبیر

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: برنامه‌های ایام هفته هنر انقلاب اسلامی به صورت متمرکز در شهرستان بینالود از ۲۰ تا ۲۷ فروردین ماه برگزار می‌شود.

برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی به صورت متمرکز برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سید جواد رفایی ظهر امروز در نشستی خبری در آستانه هفته هنر انقلاب اسلامی در محل سالن جلسات حوزه هنری خراسان رضوی اظهار داشت: امسال برنامه‌های متنوعی از سوی حوزه هنری خراسان رضوی  با تمرکز برگزاری برنامه‌های این هفته در خارج از مشهد  برگزار می‌شود.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی افزود: برنامه‌های ایام هفته هنر انقلاب اسلامی به صورت متمرکز در شهرستان بینالود از 20 تا 27 فروردین ماه برگزار می‌شود.
وی به برنامه‌های تدوین شده برای  هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های این هفته از روز جمعه 20 فروردین با حضور هنرمندان انقلاب اسلامی در حرم رضوی و غبار روبی مزار شهدای هنر انقلاب اسلامی در بارگاه منور رضوی آغاز می‌شود.
رفائی با بیان اینکه همزمان با هفته انقلاب اسلامی مزار شهدا هنرمندان انقلابی در بهشت رضا(ع) توسط دانش‌آموزان انجام می‌شود، تصریح کرد: برگزاری شب شعر انقلاب اسلامی، برگزاری کارگاه نقاشی هنرمندان انقلاب اسلامی، برگزاری نمایشگاه کتاب هنر در محل سینما آفریقا از 21 تا 26 فروردین با موضوع هنر انقلاب از جمله برنامه‌های تدوین شده برای هفته هنر انقلاب اسلامی است.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی افزود: نمایش آثار استاد خالقی از هنرمندان برجسته انقلابی استان در محل استانداری خراسان رضوی، دیدار هنرمندان انقلابی با آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه خراسان رضوی و استاندار خراسان رضوی، برگزاری نشست تخصصی رسانه‌ای با محوریت شناسایی فرصت‌های و آسیب‌های رسانه از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در هفته هنر انقلاب اسلامی است.
وی برگزاری شب خاطره هنرمندان تئاتر انقلاب استان در شاندیز را یکی دیگر از برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: همچنین در این هفته اکران فیلم‌های کوتاه با محوریت  انقلاب در پردیس سینمایی هویزه، اجرای نمایش " قرار" که از جمله فعالیت‌های مبادله‌ای از خراسان شمالی با موضوع شهدای غواص و برگزاری نشست تخصصی مستند دفاع مقدس همراه با تحلیل آثار شهید آوینی در هفته هنر انقلاب اسلامی از سوی حوزه هنری خراسان رضوی برگزار می‌شود.
رفائی در رابطه با بازسازی و تکمیل سالن اشراق گفت: سالن اشراق با کمک نیم میلیاردی از سوی استانداری خراسان رضوی تکمیل می‌شود و تاکنون برای تکمیل این سالن 800 میلیون ریال هزینه شده است و در صورت کمک استانداری این سالن در هفته دولت افتتاح می‌شود.
رئیس حوزه هنری  خراسان رضوی در زمینه بازسازی سینماهای مشهد تصریح کرد: اکنون کمیته امداد امام خمینی (ره) متولی این دو سالن سینما آسیا و هما است که اکنون در حال رایزنی برای واگذاری این دو مرکز فرهنگی به حوزه هنری هستیم.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر و بازسازی سینماهای شهر مردم مشهد ثابت کردند که علاقمند هستند فیلم خوب را در سینما خوب ببینند، خاطرنشان کرد: سینما هویزه و آفریقا در یک روز در ایام نوروز امسال رکورددار فروش فیلم در کشور بودند که به ترتیب 60 و 20 میلیون تومان فروش فیلم داشتند و به طور میانگین در ایام نوروز این دو سینما 20 تا 40 میلیون تومان فروش فیلم داشتند.
رفائی به جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش اشاره و بیان کرد: این جشنواره از سال 84 در مشهد پایه‌گذاری شد اما از دوره سوم دبیرخانه این جشنواره به تهران رفت، جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش توانست 4 تا 5 هزار هنرمند جوان انقلابی و متعهد دینی شناسنامه دار و  بیش از 10 هزار اثر دینی  تولید کند.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی افزود: شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم رویش در تهران خواهد ماند اما احتمال بازگشت دبیرخانه این جشنواره به مشهد وجود دارد و در صورت بازگشت دبیرخانه این جشنواره به  مشهد سعی می‌شود تعاملات و ارتباطات در عرصه ملی و بین المللی افزایش پیدا می‌کند.
وی از ساخت 5 فیلم سینمایی بلند در استان‌های کشور خبر داد و گفت: یکی از 5 فیلمی که قرار است ساخته شود در استان‌های کشور توسط هنرمندان مشهدی ساخته می‌شود که 50 درصد هزینه ساخت این فیلم‌ها توسط حوزه هنری کشور و مابقی هزینه‌ها از سوی استان تامین می‌شود.
ابراهیم زره ساز، معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار داشت: تولید آثار فاخر و کشف استعدادهای جوان از جمله اهداف برگزاری برنامه‌های هفته انقلاب اسلامی است.
معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خراسان رضوی  افزود: همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی  از هنرمندان برجسته در شطح ملی و بین المللی در عرصه هنر انقلاب اسلامی تقدیر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.