پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین - لرستان: هلال احمر تا سه ماه گذشته ۱۷هلی کوپتر داشت که اخیرا دو هلی کوپتر به این تعداد اضافه شده است و احتمال اینکه شش هلی کوپتر دیگر در اختیار هلال احمر قرار بگیرد زیاد است که از این بین استان لرستان در اولویت قرار دارد.

تخصیص یک فروند هلی کوپتر امداد و نجات به استان لرستان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، دبیر کل هلال احمر کشور در جلسه ستاد بحران لرستان با اشاره به سفر خود به خوزستان و بررسی وضعیت آنجا گفت:در بازدید خود شاهد حجم آب ها به سمت خلیج فارس و فرو کش آنها بودم هر چند خانه های زیادی در کنار دز و کارون دچار آب گرفتکی شده بودند و همچنین سد دز سر ریز کرده و آب آن روستاهای اطراف را فرا گرفته است.

علی اصغر احمدی اظهار داشت:هلی کوپتر هلال احمر برای امداد و نجات است و مناسب خاموش کردن جنگلها نیست چون باد ان باعث تشدید آتش می شود اما در هر صورت هلال احمر در مساعل اجتماعی و مشکلات درمانی آمادگی کمک به هم وطنان را دارد.

وی با اشاره به راه اندازی نیروی واکنش سریع در جمعیت هلال احمر افزود:دز سال جاری این نیرو در هلال احمر راه اندازی خواهد شد و این فرصت طلایی حضور در صحنه ها را از ۱۱ تا ۱۲دقیقه را به هفت تا هشت دقیقه خواهد رساند.

دبیر کل هلال احمر کشور از راه اندازی  خانه های هلال احمر خبر داد و گفت:با ایجاد این خانه ها در روستاهای کشور و اموزش عمومی مردم در این زمینه کار را بیشتر به مردم واگذار کرده تا در صورت وقوع حادثه افراد روستا بدانند  با امکانات خود چگونه حادثه را مدیریت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.