۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 373472

داعش همچنان از مواضع مختلف در عراق آسیب می بیند. پس از تخریب یکی از بانک های تروریست ها در موصل توسط آمریکا، نیروهای امنیت عراق توانستند رایانه ای را به دست آورند که حاوی اطلاعات خاصی در مورد اعضای گروه و اهداف آنها بود.

کشف رایانه ای حاوی اطلاعات محرمانه داعش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک فرانس؛ نیروهای امنیتی عراق که اقدامات ضد تروریستی مؤثری در حوالی شهر الرمادی، پایتخت استان الانبار انجام داده است دیروز اعلام کرد که طی بازرسی منزلی در روستای زهیها در 70 کیلومتری غرب الرمادی رایانه ای پیدا کرده است که حاوی اطلاعات  شخصی اعضای گروه داعش در مورد جنایات وحشیانه در اینن منطقه است.

یک افسر عراقی افزود که در این رایانه نام قانونی و نام مستعار جنگی همه اعضا از جمله مزدوران خارجی که در شهرهای مختلف مستقر شده اند، وجود دارد. همچنین اسنادی در مورد حکم اعدام غیر نظامیان توسط داعش و نام عاملان مستقیم این جنایات پیدا شد.

روز گذشته نیروهای بین المللی ضد داعش اعلام کردند که یکی از بانک های مالی داعش با حدود 500 میلیون دلار را در موصل نابود کردند.

به گفته معاون امنیتی این ائتلاف داعش در حال حاضر با مشکلات جدی مالی روبروست و نمی تواند هزینه مزدوران خارجی را تامین کند. از همین رو شمار تروریست های خارجی مجذوب این گروه از 1500 تا 200 نفر در ماه به 200 نفر رسیده است.

موصل دومین شهر بزگ عراق است که از سال 2014 به مقر داعش تبدیل شده است. وزیر دفاع عراق در اوایل سال جاری میلادی قول داد که عملیات آزادسازی این شهر در سال 2016 صورت می گیرد و به شدت با تروریست ها مقابله خواهد شد. در 24 مارس ارتش عراق عملیات گسترده ای برای بیرون راندن تروریست ها آغاز کردند.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.