قدس آنلاین-شهرکرد، هومن نجاتی؛ حرکت شهرداری و شورای اسلامی شهر به منظور حل مشکلات شهری باید بر اساس برنامه باشد و روزمرگی آفت پیشرفت و آبادانی در شهر است.

کمیته راهبری بررسی مسائل مرکز استان تشکیل می شود

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، نماینده منتخب مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان از پیشنهاد تشکیل کمیته راهبری بررسی مسائل و مشکلات مرکز استان در آینده نزدیک خبر داد.

دکتر اردشیر نوریان در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرکرد گفت: این کمیته به منظور رفع معضلات و مشکلات مرکز استان که ریاست آن را استاندار بر عهده دارد، جلسات آن ماهانه با حضور اعضای این کمیته برگزار و تصمیمات اساسی برای توسعه و پیشرفت شهرکرد مرکز استان اتخاذ می گردد.

وی با اشاره به شروع کار مجلس دهم از تشکیل فراکسیون مدیریت شهری خبر داد و گفت: در این فراکسیون ضمن پیگیری مشکلات شهرداریها ، بحث مدیریت واحد یکپارچه شهری که دغدغه امروز مدیران شهری است جهت تصویب نهایی به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

 دکتر نوریان افزود: حرکت شهرداری و شورای اسلامی شهر به منظور حل مشکلات شهری باید بر اساس برنامه باشد و روزمرگی آفت پیشرفت و آبادانی در شهر است.

وی بیان داشت: ظرفیت و توانایی شهرداری شهرکرد به تنهایی برای انجام برخی از تکالیف کفایت نمی کند و باید برای حل معضلات شهری از تمام ظرفیت ها استفاده کرد.

نماینده منتخب مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی  از زحمات شهردار شهرکرد گفت: امروز شاهد پیشرفت های خوبی در زمینه توسعه و عمران شهری مرکز استان هستیم.

وی ادامه داد: هدف اصلی من در چهار سال آینده کار و تلاش برای توسعه استان و حوزه انتخابیه با برنامه ریزی مدون و منجسم است.

نوریان اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری ظرفیت های بسیاری از جمله گردشگری دارد که می توان با بهره گیری از این ظرفیت ها در مسیر توسعه استان حرکت کرد.

وی ادامه داد: مدیران باید تلاش کنند که از جوانان با استعداد استان حمایت و تلاش کنند زمینه ایجاد اشتغال در سطح استان فراهم شود.

نماینده منتخب مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نبود اشتغال یکی از مشکلات مهم در چهارمحال و بختیاری است که باید در این زمینه بسیار کار شود که حل مشکل بیکاری موجب می شود مشکلات فرهنگی و اجتماعی دیگر پیش نیاید.

در ادامه این نشست شهردار شهرکرد در سخنانی بر لزوم تصویب و تحقق مدیریت واحد شهری تأکید کرد.

نورالله غلامیان دهکردی افزود: بحث مدیریت واحد شهری یکی از نیازهای امروز جامعه ی شهری است که سالها مطرح می باشد ولی هنوز اقدامی جهت تصویب آن صورت نگرفته است.

وی  با بیان اینکه اجرای مدیریت واحد در برنامه ششم توسعه باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، بیان داشت: تصویب این طرح از سوی مجلس شورای اسلامی باعث تحولات گسترده و مطلوب در خدمات امور شهری خواهد شد و از اهمیت بسیاری برخوردار است.

شهردار شهرکرد با انتقاد از توزیع ناعادلانه سهم این شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده گفت: با فقدان کارخانه های صنعتی در مرکز استان باید در نحوه توزیع اعتبارات حاصل از جمع آوری مالیات ارزش افزوده بازنگری صورت گیرد.

غلامیان دهکردی افزود: جذب سرمایه گذار یکی از دغدغه های مهم مدیریت شهری شهرکرد برای تکمیل پروژهای بزرگ عمرانی و آبادانی در مرکز استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.