۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
کد خبر: 377439

 اگرچه امروزه با توجه به پیشرفت فناوری، شاهد طراحی و تولید وسایل حمل و نقل نسل جدید برای مثال خودروهای بدون راننده هستیم، دوچرخه‌ها هنوز هم به دلیل سازگاری با محیط زیست و هم چنین کمک به حفظ سلامت و تناسب اندام، در بسیاری از کشورهای جهان طرفدار دارند

با عجیب ترین دوچرخه‌های جهان آشنا شوید + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، اگرچه امروزه با توجه به پیشرفت فناوری، شاهد طراحی و تولید وسایل حمل و نقل نسل جدید برای مثال خودروهای بدون راننده هستیم، دوچرخه‌ها هنوز هم به دلیل سازگاری با محیط زیست و هم چنین کمک به حفظ سلامت و تناسب اندام، در بسیاری از کشورهای جهان طرفدار دارند. امروز قصد داریم با نمونه‌هایی از عجیب‌ترین دوچرخه‌های دنیا آشنا شویم.

برخی از دوچرخه‌ها همانند آنچه در تصویر رو به رو مشاهده می‌کنید، که با الهام از دایناسورها طراحی شده است، به منظور جلب توجه مردم نسبت به اثرات زیست محیطی مصرف بیش از اندازه سوخت‌های فسیلی ساخته شده اند. برخی دیگر از دوچرخه‌ها تجربه متفاوتی از سوار شدن بر دوچرخه را در اختیار افراد قرار می‌دهند و برخی دیگر نیز رکوردهای عجیبی را ثبت کرده‌اند.

 

اولین دوچرخه پرنده جهان

 

 

دوچرخه

 

اولین دوچرخه پرنده جهان که Paravelo نام دارد، توسط دو مخترع بریتانیایی طراحی شده است. این وسیله در حالت کلی یک دوچرخه است که می‌توان آن را به یک یدک مخصوص متصل کرد که به یک فن بسیار بزرگ و یک چتر بزرگ مجهز شده است. به گفته طراحان این دوچرخه می‌تواند تا ارتفاع 1.2 کیلومتری زمین پرواز کند. اگر باور کردن پرواز چنین وسیله‌ای برایتان دشوار است، می‌توانید در ادامه نمونه پرواز آزمایشی آن را مشاهده کنید.

دوچرخه اره برقی

 

 

دوچرخه

 

اطلاعات کمی درباره این وسیله نقلیه خطرناک وجود دارد زیرا تصاویر این دوچرخه چندین سال پیش در فضای اینترنت منتشر شد. این دوچرخه که در روسیه ساخته شده است، به یک اره برقی مجهز شده که به چرخ جلوی آن متصل است و تمامی تیغه‌های این اره به سمت جلو قرار دارند. آن طور که از تصویر پیداست، علاوه بر کاربری تخریبی، این دوچرخه مهاجم انرژی تولیدی اره برقی را با استفاده از زنجیر چرخ به چرخ جلو منتقل می‌کند.

 

دوچرخه بدون صندلی و پدال

 

 

دوچرخه

 

این دوچرخه که Fliz Bike نام دارد و توسط دو طراح آلمانی طراحی شده است، برخلاف سایر دوچرخه‌های معمول فاقد پدال یا صندلی است و درعوض به یک هارنس برای ثابت ماندن دوچرخه سوار روی دوچرخه مجهز شده است. از آنجایی که این دوچرخه پدال ندارد، اغلب اوقات پای دوچرخه سوار روی زمین قرار دارد و پس از رسیدن به سرعت مورد نیاز می تواند پاهای خود را روی قسمت تعبیه شده روی چرخ‌ها قرار دهد.

 

دوچرخه با پدال پا و پدال دست

 

دوچرخه

 

دوچرخه‌های سنتی اغلب موجب تقویت عضلات پا خواهند شد، اما این دوچرخه عجیب که Twicycle نام دارد، عضلات نیم تنه بالایی بدن را نیز تقویت خواهد کرد. به منظور درگیر کردن تمامی بخش‌های بدن، این دوچرخه علاوه بر پدال مخصوص پا، به پدال‌های دست نیز مجهز شده است. به منظور استفاده از پدال‌های دستی، دوچرخه سوار باید به جلو خم شده و به منظور آسایش بیشتر، سینه خود را روی بخش مخصوص تشکچه مانند قرار دهد. به این ترتیب عضلات مرکزی بدن در وضعیت ثابتی قرار می‌گیرند و فشار وارده بین شانه‌ها، عضلات شکم، پشت و عضلات دو سر بازویی تقسیم می‌شود. طراحان این دوچرخه یک پروژه جذب سرمایه جمعی راه اندازی کرده‌اند تا بتوانند بودجه مورد نیاز برای تولید انبوه آن را جمع آوری کنند.

 

دوچرخه

 

 

 

دوچرخه

 

سه چرخه‌ای که سه چرخه نیست

 

 

دوچرخه

 

وسیله‌ای که سه چرخ دارد اما کاربری آن هیچ شباهتی به سه چرخه‌های قدیمی ندارد را چه می‌نامید؟ طراحان این محصول نام Juggernaut را برای اختراع خود انتخاب کرده‌اند. این دوچرخه عملکردی همانند دوچرخه‌های کوهستان داشته و در قسمت جلو دارای دو لاستیک برجسته است. این لاستیک‌های نرم و عریض می‌توانند دوچرخه را در ناهموارترین سطوح حتی در برف و شن نیز جا به جا کنند. در هر حال قیمت 2500 دلاری این دوچرخه آن را به محصولی بسیار لوکس تبدیل کرده است.

 

دوچرخه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.