معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد نامگذاری امسال رهبر معظم انقلاب مبنی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را یادآور شد و گفت: روستاها از مراکز مهم اقتصادی کشورهستند لذا اقدام و عمل روستاها از راه های تحقق شعار امسال است.

روستاییان نقش مهمی در تحقق شعار امسال دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا مسلم پورقاسمیان روز پنجشنبه در همایش دهیاران بخش مرکزی بروجرد در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود: دهیاران می توانند با تحقیق و مطالعه باعث رونق بیشتر اقتصادی روستاها شوند.
وی تلاش روستاییان را در رسیدن به خودکفایی در محصولات کشاورزی موثرخواند و اظهار کرد: دهیاران باید با تحقیق و پژوهش روستاها را آباد و از مشارکت اهالی روستا برای جذب سرمایه و رونق اقتصادی استفاده کنند.
فرماندار ویژه بروجرد مشارکت مردم در اداره امور روستا را وظیفه اصلی دهیاران دانست و افزود: ظرفیت های بالقوه روستاها باید با مشارکت و همراهی مردم بالفعل شوند.
وی گفت: توجه به صنعت گردشگری در روستاها می تواند به رونق اقتصادی بیانجامد و این مهم را باید دهیاران مد نظر داشته باشند.
پورقاسمیان جذب گردشگران و عرضه محصولات کشاورزی به آنها را باعث رونق اقتصادی روستاها دانست و افزود: توجه به بهداشت و حفظ محیط زیست در جذب گردشگران موثر است.
وی اضافه کرد: متاسفانه امروز کمتر به قشر تولیدکنندگان کشاورزی در روستاها توجه شده است و باید برای این موضوع مهم یک برنامه ریزی کلی صورت گیرد.
فرماندار ویژه بروجرد در خصوص برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان گفت: دهیاران کمک فراوانی در برگزاری انتخابات کردند که جای قدردانی دارد.
بخشدار مرکزی بروجرد نیز در این همایش کمبود اعتبارات را از مشکلات دهیاران دانست و اظهار کرد: دهیاران به رغم وجود این مشکلات از هیچ کوششی برای رفع مشکلات روستاها دریغ نمی کنند.
محمد علی گودرزی افزود: متاسفانه برخی از ادارات به اختیارات قانونی دهیاران بی اعتنایی می کنند که این موضوع باید بررسی شود.
به گزارش ایرنا دهیاران روستاهای بخش مرکزی بروجرد در این همایش مسائل و مشکلات روستاهای خود را مطرح کردند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.