هفته جوان است و بار دیگر برای مدت کوتاهی موضوع و مشکلات جوانان در کانون توجهات قرار گرفت مسئله ای که امروز نباید نسبت به آن بی تفاوت بود؛ در این راستا نماینده رباط کریم در مجلس نهم گفت: جوانان مورد بی مهری قرار گرفته اند.

جوانان مورد بی‌مهری قرارگرفته‌اند/ پیرمردها به نفع جوانان کنار بکشند

به گزارش قدس آنلاین،ابراهیم نکو در گفت و گو با برنا  به مناسبت هفته جوان گفت: متاسفانه در کشور ما مشکلات جوانان به یکی دو مورد ختم نمی شود و این معضلات تمام موارد اشتغال، ازدواج، حضور در پست های مدیریتی و ... را در بر می گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت زیادی از کشور را جوانان تشکیل می دهند اما مورد بی مهری های زیادی قرار گرفته اند و شاید لازم باشد برای ساماندهی حوزه جوانان ابتدا به تخصیص اعتبارات به این حوزه توجه کرد.
نکو همچنین اشاره کرد: برای بهبود وضعیت جوانان به نظر می رسد اگر وزارت ورزش و جوانان به دو وزارت خانه منفک از هم و یا به دو موسسه تبدیل شود رفع و رجوع مشکلات جوانان از یک سو و ورزش که مرتبط با جوانان است از سوی دیگر راحت تر برطرف شود.
وی در خصوص لزوم حضور جوانان در پست های مدیریتی اظهار داشت: متاسفانه ما همچنان اصرار داریم حوزه های مدیریتی را به کهنه کارها بسپاریم؛ هرچند استفاده از تجربه پیشکسوتان بسیار مثمر ثمر است اما این نباید به معنی کنار گذاشتن جوانان و عدم اعتماد به انها باشد و به نظر می رسد  سپردن منصب های مدیریتی به دست جوانان و قرار دادن مشاورینی با تجربه در کنار انها می تواند آینده را نیز تامین کند.
ابراهیم نکو همچنین بیان کرد: نکته دیگری که در اصرار بر استفاده از سالخوردگان است اینکه سالخوردگان به لحاظ تجربه کاری، مطالبات بیشتری را طلب می کند و این درحالی است که اگر پای جوانان در میان باشد این درحالی است که به نظر می رسد استفاده از نیروهای جوان با مطالبات کمتر و همچنین سسپردگی بیشتر به حاکمیت قانون همراه باشد. لذا باید گفت وقت آن رسیده که پیر مردها به نفع جوانان کنار بکشند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تا به امروز اراده ای قوی برای رفع مشکلات جوانان نبوده است که البته امیدواریم این پیشنهاد که وزارت ورزش و جوانان از یکدیگر منفک شود تا همین امر بستری شود برای رشد و بهبود وضعیت جوانان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.