قدس آنلاین - یزد : فرماندار ابرکوه گفت : شهرستان ابرکوه به خاطرداشتن آثار طبیعی و باستانی شاخص جزو ۱۴ شهر نمونه گردشگری است

شهرستان ابرکوه جزو ۱۴ شهر نمونه گردشگری  است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ،سید نبی رسولی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید به صنعت گردشگری نگاه ویژه ای دارد اظهار داشت : سال گذشته از مجموع دومیلیارد 750 میلیون ریال اعتبارات تخصیصی به حوزه گردشگری ابرکوه 30 درصد آن معادل یک میلیارد ریال جذب شده که امیدواریم تا تیرماه سال جاری پایان سال مالی بیش از 70درصد آن جذب شود.

وی افزود: ابرکوه به خاطرداشتن آثار طبیعی و باستانی شاخص جزو 14 شهر نمونه گردشگری و برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری زمینه فراهم است.

این مسئول تصریح کرد: این شهرستان ظرفیت های خوبی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد و می تواند دراین بخش ، اشتغال خوبی را فراهم آورد و باعث رشد و توسعه شهرستان شود.

رسولی بابیان اینکه درخت سرو ابرکوه نخستین درختی است که درجهان با بیش از چهار هزار و 500 سال قدمت دارد خاطرنشان ساخت : از طرف اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد برای ثبت جهانی این درخت کهنسال تلاش جدی می شود.

فرماندار ابرکوه با اشاره به ظرفیت و قابلیت های گردشگری و تاریخی ابرکوه گفت: این شهرستان دارای بیش از 400 اثر تاریخی است که 123 اثر آن درفهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ارگ شهرسب ابرکوه بعد از بم ، ارگ دوم ایران نام گرفته است و 17 هزارمترمربع مساحت دارد افزود: در صورتی که این قلعه بزرگ در کنار جاده ابرکوه یزد مرمت و احیا شود در جذب گردشگر موثر است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.