۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 381790

گوگل دوربین هنری با تفکیک پذیری بالایی را عرضه کرده که در اسکن آثار هنری کاربرد دارد. 

گوگل دوربین مخصوص عکاسی از آثار هنری عرضه کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات، به لطف فناوری، لیست برداری از آثار با ارزش هنری را می توان از این پس به صورت دیجیتالی انجام داد، به این معنا که می توان اطلاعات را اسکن کرد و به صورت دیجیتال نگه داشت. به این ترتیب نگهداری و همچنین نمایش این آثار بسیار ساده تر خواهد شد. گوگل نیز به عنوان شرکتی پیشگام در عرصه فناوری قصد دارد سهم خود را در این حوزه ادا کند و در همین راستا دوربین هنری با تفکیک پذیری بالایی را عرضه کرده که در اسکن آثار هنری کاربرد دارد. 
طی چند سال اخیر، زیر مجموعه فرهنگی گوگل سرگرم تهیه آرشیوی دیجیتال از آثار هنری بوده است. این موسسه تا چندی پیش دویست اثر هنری را اسکن و آرشیو کرده بود. این روند از چند ماه پیش سرعت گرفته و گوگل موفق شده هزار اثر هنری دیگر را هم اسکن کند. گوگل سرعت عمل خود را مدیون دوربین با تفکیک پذیری بالایی است که در ابتدا درباره اش صحبت کردیم.
به نظر می رسد توانایی های این دوربین صرفأ به تهیه فایل های با تفکیک پذیری بالا محدود نباشد، بلکه سرعت عمل آن به قدری زیاد است که موجب شده گوگل بتواند به این روند شتاب بیشتری بدهد. به گفته مارزیا نیکولا، مدیر فنی موسسه فرهنگی گوگل "زمان تهیه تصاویر بسیار کاهش یافته است. تا پیش از این، ثبت هر عکس یک روز طول می کشید. اما حالا اگر قصد تهیه عکس از یک نقاشی یک متر در یک متر را داشته باشید نهایتا سی دقیقه زمان لازم است."
همچنین تا پیش از این، گوگل و سایر موسسات هنری ناچار به همکاری با شرکت های ثالث و بهره گیری از تجهیزات آنها بودند، اما حالا با بهره گیری از دوربین ساخت خود، این فرایند کم هزینه تر شده است. گوگل همچنین تلاش می کند سایر موسسات را به استفاده از این فناوری ترغیب کند و در حال حاضر این دوربین را در اختیار موسساتی در کشورهای برزیل، هند و هنگ کنگ قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.