۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 382666

رئیس اتحادیه چایکاران گفت: با توجه به اینکه برداشت چین اول امروز و فردا به پایان می رسد اما هنوز این نرخ از سوی شورای اقتصاد تعیین نشده است.

چایکاران در بلاتکلیفی به سر می برند

به گزارش قدس آنلاین،ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه کشاورزان همچنان منتظر اعلام نرخ خرید تضمینی هستند، اظهار داشت: نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای باید در آذرماه 94 اعلام می شد تا کشاورز بتواند برای تولید این محصول تصمیم گیری لازم را اتخاذ نماید اما متاسفانه با توجه به اینکه برداشت چین اول امروز و فردا به پایان می رسد هنوز این نرخ از سوی شورای اقتصاد تعیین نشده است.
وی افزود: اکنون نرخ خرید تضمینی از سوی شورای اقتصاد ابلاغ نشده، اما برخی خبرها از افزایش 10 الی 12 درصدی برگ سبز چای شنیده می شود که این رقم جوابگوی هزینه های چایکاران نیست.
هوسمی با اشاره به اینکه افزایش 10 الی 12 درصدی نرخ خرید درصدی براساس نرخ تورم سال جاری است، ادامه داد: در سال های گذشته نرخ خرید براساس تورم  سالیانه افزایش پیدا نکرده  است که در نهایت همین امر موجب شد که بسیاری از باغات از سوی چایکاران رها شود و به مخروبه های جنگلی تبدیل شود.
رئیس اتحادیه چایکاران بیان کرد: در سه سال اخیر حمایت های خوبی از چایکاران به عمل آمده به طوریکه در سال اول و همچنین سال دوم 50 درصد و سال سوم 26 درصد نرخ خرید تضمینی رشد داشته و حال انتظار داریم که امسال خرید تضمینی به همین میزان رشد داشته باشد تا روحیه نشاط و شادابی به چایکاران بازگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.