معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی با ذکر اینکه جهاددانشگاهی از نهادهای انقلابی است که به فراخور نیاز جامعه در کشور شکل گرفت، اظهار کرد: این نهاد در کشور و در استان افق خوبی برای پیشبرد اهداف دارد.

جهاددانشگاهی خراسان شمالی افق مطلوبی برای پیشبرد اهداف دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی امروز، 12 خرداد در نخستین بازدید خود از این نهاد در نشست با شورای معاونان واحد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در استان خراسان شمالی طرح‌های خوبی دارد که باید برای جذب سرمایه‌گذار برای اجرای آنها و حرکت به سوی تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش کند.

وی گفت: باید سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی در این زمینه ورود یابند همچنین گردش پولی عظیمی که از سرمایه‌های کوچک مردم است به جریان بیفتد زیرا از تجمیع همین سرمایه‌های خرد اعتبار کلانی حاصل می‌شود که باید برای هدایت آنها برنامه‌ریزی کرد.

نوروزیان افزود: همچنین در جامعه نیروی کار فراوان وجود دارد که بخشی از این نیرو توسط کسانی تربیت می‌شود که از تحصیلات دانشگاهی برخوردار نیستند بویژه این امر در حوزه کشاورزی که دارای ارزش افزوده و اشتغال بالایی است، نمود دارد بنابراین نهادهای علمی و تخصصی مانند جهاددانشگاهی باید برای برنامه‌ریزی در این عرصه ورود یابند.

وی با اشاره به طرح‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، آنها را  مطلوب ارزیابی کرد و برای حمایت، قول مساعد داد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی همچنین با اشاره به عملکرد خبرگزاری ایسنا به‌عنوان رسانه زیرمجموعه جهاددانشگاهی استان، با بیان اینکه ایسنا از رسانه‌های بسیار خوب ما در استان است، افزود: این خبرگزاری حرفه‌ای، منصفانه، بدون حاشیه و بسیار خوب کار کرده است و این اعتبار باید تداوم داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مناظره توسط جهاددانشگاهی در استان، با ذکر اینکه برگزاری این مسابقات طرح خوبی است، خواستار تداوم برگزاری این مسابقات در استان شد.

احسان عباسی، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این آئین اظهار کرد: این نهاد همواره برای انجام کارهایی که در کشور بر زمین مانده است آمادگی دارد.

وی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری که «جهاددانشگاهی از معدود رویش‌های اصلی خود انقلاب است»، افزود: حرکت‌های گلخانه‌ای جهاددانشگاهی امروز در پژوهشگاه‌های رویان، ابن‌سینا و بیش از یکصد مرکز، واحد و پژوهشکده این نهاد با توسعه دانش و فناوری، فضای جامعه را معطر کرده است. 

عباسی ادامه داد: جهاددانشگاهی خراسان شمالی در حوزه پژوهش برنامه‌های توسعه‌ای بلندمدتی دارد و این آمادگی وجود دارد که این طرح‌ها در سطح ملی و استانی به‌عنوان ماموریت پیگیری شود.

وی فرآوری گیاهان دارویی در زمینه انسانی و دامی، طرح سند توسعه  گردشگری فرهنگی، سند توسعه گردشگری طبیعی، طرح راه‌اندازی خط تولید تجاری نهال پیوندی گردو، و طرح فناوری‌های نوین تولیدمثل جهت حفظ ذخایر ژنتیک اسب اصیل ترکمن در استان را از جمله آنها ذکر کرد.

عباسی ادامه داد: همچنین این آمادگی وجود دارد مرکز درمان ناباروری به صورت از راه دور و آزمایشگاه تشخیص طبی در استان مستقر شود که با توجه به راه‌اندازی بیمارستان در منطقه سایت اداری ارکان و در جوار جهاددانشگاهی این بستر ظرفیت خوبی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌های فرهنگی این واحد به برگزاری همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم اشاره و اظهار کرد: مقاله‌های پژوهشی دینی و تخصصی خوبی به دبیرخانه همایش رسیده است.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان شمالی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت، مرکز علمی کاربردی، حوزه فرهنگی، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا و دیگر حوزه‌های این نهاد برای همکاری در طر‌ح‌های توسعه‌ای استان اعلام آمادگی کرد.

بنا به این گزارش معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی در پایان این نشست از حوزه‌های مختلف جهاددانشگاهی استان بازدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.