در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان شبکه استانی صداوسیمای خراسان رضوی ویژه برنامه هایی با عناوین «نسیم سحری، ضیافت دل، نسیم رحمت، قرار فیروزه ای و بهار مهربانی» را تدارک دیده است.

پخش ویژه برنامه های  صداوسیمای خراسان رضوی  در ماه مبارک رمضان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی، در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان شبکه استانی صداوسیمای خراسان رضوی  ویژه برنامه هایی با عناوین «نسیم سحری، ضیافت دل، نسیم رحمت، قرار فیروزه ای و بهار مهربانی» به این  شرح  تهیه و تدارک دیده است.
برنامه ترکیبی « نسیم سحری » به مدت 90 دقیه ویژه سحرهای ماه مبارک رمضان از ساعت 2:30 تا 4 صبح از صدای خراسان رضوی پخش می شود.
بخش های مختلف برنامه عبارتند از: تا بیکران ( گزیده ای از سخنان بزرگان دین)،مناجات نامه ( فرازی از دعای ابو حمزه ثمالی)، گزارش ( معرفی سحر خوانی و رسوم شهرستان های مختلف استان در سحرهای ماه مبارک )، پخش دعای سحر، اعلام لحظه اذان صبح شهرستان های استان، ترجمه بخشی از دعای سحر،قرائت  دعای هر روز ماه مبارک، پخش نماز صبح از بزرگان، پخش ترتیل روزهای ماه مبارک  و.....
عوامل برنامه عبارتند از: تهیه کننده: رضا سلیمانی؛ نویسنده: آرزو قدوسی؛ مجری: محمد رحیمی؛ آیتم خوان: شهلا شایسته و هانیه سلامی راد؛ آیتم ساز: مرضیه رحیمی؛ گزارشگر: جواد حسن زاده؛ دستیار: زهرا محمدی.
برنامه ترکیبی –نمایشی «ضیافت دل» ویژه  برنامه  افطارهای ماه مبارک رمضان از ساعت 19 تا 20:30 در شبکه استانی صدای خراسان رضوی به مدت 90 دقیقه تهیه شده است.
نمایش، کارشناس تغذیه و مذهبی، گزارش از شهرستان ها، بخش مستند با عنوان خانه ای رو به نور، مصاحبه با خانواده های موفق و قرآنی، احکام،  قران  و ترجمه، دعای  ربنا ، اذان و ... از بخش های مختلف این برنامه است. گفتنی است این برنامه  بر مبنای سبک زندگی ایرانی اسلامی طراحی شده  و در هر قسمت  یکی از صفاتی  که یک خانواده مسلمان ایرانی باید داشته باشد و در قران هم به  ان اشاره شده ،مورد بحث و بررسی قرار می گیرد .
عوامل برنامه عبارتند از: نویسنده: مهدی میری مقدم؛ تهیه کننده: امیررضا  رئوف؛ گویندگان: امیر حسین کشوری، احسان کاشانی و سمانه شاکری؛ صدا بردار: میثم نظری زاده؛ گزارشگر: مرضیه رحیمی؛ دستیار تهیه: نعیمه حسینی.
مسابقه قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان با عنوان « نسیم رحمت» به مدت 60 دقیقه در شبکه استانی صدای خراسان رضوی تهیه شده است.
در این مسابقه تلفنی شرکت کنندگان که از سوی مجمع قاریان استان معرفی شده اند، در سه مرحله مفاهیم قرآنی، شناخت قاریان ایرانی و بین المللی و بخش تلاوت قرآن شرکت می کنند و در پایان راه یافتگان به مرحله فینال در روز قبل از عید فطر با یکدیگر به رقابت می پردازند. این برنامه ساعت 18 تا 19 در روزهای ماه مبارک رمضان پخش می شود.
عوامل برنامه « نسیم رحمت  » عبارتند از: مجری و کارشناس: حمید غلامی؛ گزارشگر: جواد حسن زاده؛ بخش آیتم خبرهای قرآنی: هدیه شریفی؛ صدابردار: حبیب شهسوار پور؛ نویسنده: محمد تقی پاینده؛ طراح برنامه:  سید ضیا علوی و تهیه کنندگان: حسین عابدی و سید ضیاء علوی.
برنامه «قرار فیروزه ای» ویژه افطارهای ماه مبارک رمضان به تهیه کنندگی حجت احمدی زر  و کارگردانی مهدی محمدی در سیمای خراسان رضوی تهیه شده است.
این برنامه با  همکاری  معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد و در استودیو ساختمان صبا در شب های ماه مبارک رمضان  به روی آنتن می رود.
موضوعات مطرح شده در این برنامه عبارتند از: همدلی مؤمنانه، نشاط معنوی، افطار ساده، امت واحده، صله رحم، انفاق، معارف قرآنی و غیره  که میهمانان برنامه راجع به این موضوعات به گفتگو می پردازند. مسابقه، مسجد، مناجات و اذان و ..  از بخش های دیگر این برنامه است.
برنامه «بهار مهربانی» ویژه سحرهای ماه مبارک رمضان در سیمای خراسان رضوی به تهیه کنندگی علی محمد کاظمیان پور  به روی آنتن می رود.
این برنامه در سحرهای ماه مبارک رمضان به صورت زنده از حرم مطهر رضوی پخش می شود ودارای بخش های مختلف  مناجات ، ترجمه و تفسیر قران، سخنرانی و احکام، تلاوت قران و اذان و غیره است.
همچنین سیمای خراسان رضوی با پخش ترتیل زنده صبحگاهی (پخش از شبکه یک و استانی) و عصرگاهی (پخش از شبکه افق با همت و تلاش همکاران مرکز خراسان رضوی)، جنگ قرآنی، محافل پرسش و پاسخ قرآنی، پوشش ویژه شب های قدر از حرم مطهر رضوی، تفسیر قرآن، پخش سخنرانی های ویژه در حرم مطهر رضوی، دعاها و ادعیه های مخصوص ماه مبارک رمضان و غیره با مخاطبان این ماه همراه می شود.
به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان  واحد شعر و موسیقی صدا وسیمای خراسان رضوی  ده قطعه آواز سنتی ایرانی  در فضای عرفانی  با صدای خوانندگان عبدالله صفائیان  و احسان نصیبی  تولید کرده است.
همچنین  قطعه موسیقی های  «عطر » با صدای حسن ادینه پور  و  با موضوع مناجا ت و راز و نیاز با خداوند به آهنگسازی و تنظیم  رضا فرنیا به مدت 4 دقیقه و 10 ثانیه  و قطعه موسیقی «ستایش» با صدای علی آریان مهر  و آهنگسازی و تنظیم ناصر نجفی به مدت بیش از 3 دقیقه  و قطعه موسیقی «عشق تو» به خوانندگی رضا حسن زاده  و اهنگسازی و تنظیم مهدی حسن زاده  به مدت بیش از  3 دقیقه  تولید کرده است.
قطعه موسیقی « نغمه اذان »نیز کاری از گروه کودک و نوجوان واحد شعر و موسیقی با موضوع نماز و آهنگسازی و تنظیم مجید صانعی  و اجرای گروه کر نوجوان  واحد به مدت 2 دقیقه و 51 ثانیه  تولید شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.