کمپانی فیات کرایسلر در حال مذاکره با مسئولین شرکت اوبر به منظور بررسی زمینه های لازم برای عقد قراردادی جدید در زمینه تولید خودروهای بدون راننده است.

همکاری فیات و اوبر در زمینه تولید خودروهای بدون راننده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، کمپانی فیات کرایسلر در حال مذاکره با مسئولین شرکت اوبر به منظور بررسی زمینه های لازم برای عقد قراردادی جدید در زمینه تولید خودروهای بدون راننده است. 

فیات که اخیراً توانست با همکاری گوگل و تولید مینی ون های خودران برای این غول دنیای فناوری، خود را به عنوان یکی از طرفداران پروپا قرص این صنعت معرفی کند، اکنون قصد دارد تا پا را فراتر از این ها بگذارد و با شرکت اوبر نیز وارد همکاری شود.

به گزارش بلومبرگ، اگرچه این مذاکرات در مراحل اولیه خود به سر می برد اما گفته می شود که قرارداد نهایی میان این دو کمپانی اواخر سال میلادی جاری به طور رسمی اعلام خواهد شد.

سرجیو مارکیونه، مدیرعامل و مرد همه کاره شرکت فیات چندی پیش با اقرار به سرعت غیرقابل وصف تکنولوژی ساخت خودروهای بدون راننده اعلام کرد که تا 5 سال آینده شاهد ورود چنین خودروهایی به خیابان های عمومی خواهیم بود.

برای آن هایی که آشنایی چندانی با این صنعت ندارند باید بگوییم که شرکت گوگل برای اولین بار در سال 2009 و با خودروی Prius شرکت تویوتا وارد دنیای اتومبیل های خودران شد و توانست با تجهیز این خودرو به آخرین تکنولوژی ها و تجهیزات پیشرفته، خود را به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه معرفی کند.

اما طولی نکشید که پای سایر شرکت های بزرگ دنیا نیز به این عرصه باز شد و اکنون شاهد سرمایه گذاری های هنگفتی از سوی کمپانی های آئودی، فورد، مرسدس، لکسوس، تسلا، بی ام و و حتی اپل هستیم که همگی قصد دارند سهمی از این بازار را که قطعاً پر سود و منفعت نیز خواهد بود، به خود اختصاص دهند.

کمپانی اوبر نیز در ماه گذشته از اولین خودروی بدون راننده خود رونمایی کرد و اکنون این خودرو در حال گذراندن مراحل آزمایشی خود در شهر پیتسبورگ پنسیلوانیاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.