قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز، از توسعه چشم انداز فضای سبز با کاشت ۹۰هزار اصله درخت در پارک جنگلی ۴۰۰ هکتاری آرپادره‌سی خبر داد.

نجفی: فضای سبز تبریز در پارک جنگلی آرپادره‌سی توسعه می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی، بخش عمده‌ای از برنامه‌ریزی‌های شهرداری را در زمینه افزایش سرانه فضای سبز در تبریز عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر احداث پارک جنگلی عباس میرزا و ائل‌باغی در ضلع جنوبی بزرگراه شهید کسایی، 400 هکتار از منطقه خوش آب و هوای آرپادره‌سی هم برای اجرای طرح جنگل‌کاری در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: در این زمینه، طی سه سال گذشته با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز رفاهی و تفریحی، برای تبدیل این منطقه به یکی از مناطق گردشگری تبریز، تلاش شده است.

شهردار تبریز، تصریح کرد: تا کنون حدود 90 هزار اصله درخت در این پارک کاشته شده که بنا داریم تا پایان سال جاری، این تعداد را به 100 هزار اصله برسانیم.

نجفی با اشاره به ویژگی دیگر پارک جنگلی آرپادره‌سی، متذکر شد: علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز شهر در دراز مدت، این پارک جنگلی می‌تواند در حوزه مدیریت بحران نیز، نقش بسیار موثری ایفا کند و به عنوان یک محدوده وسیع برای اسکان اضطراری شهروندان در زمان بروز حوادث غیرمترقبه، مورد استفاده قرار گیرد.

وی، اقبال شهروندان به این مجموعه را، نشانه موفقیت این طرح عمرانی، تفریحی شهرداری دانست و بیان کرد: با وجودی که عملیات اجرایی پارک جنگلی آرپادره‌سی هنوز به پایان نرسیده، شهروندان با حضور در این مجموعه، درستی اقدامات و طرح های عمرانی، تفریحی شهروندان را تایید می‌کنند.

شهردار تبریز، از سرعت عملیات اجرایی برای ایجاد زیرساخت‌های رفاهی در این مجموعه، ابراز رضایت کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.