قائم مقام مرکز تحقیقات بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تصاحب بازار جهانی توسط ایران با خودکفایی در محصولات بیوتکنولوژی گفت: مرز دانش شامل نانوتکنولوژی،بیوتکنولوژی،هوا فضا و علم هسته‌ای است که ایران در بایوتکنولوژی جایگاه خوبی دارد.

 تصاحب بازار جهانی «بیوتکنولوژی» توسط ایران به «شرطها و شروطها»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی دباغ - استاد دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی با پرداختن به فتح بازار تجارت جهانی توسط ایران با ترویج محصولات بیوتکنولوژی اظهار داشت: اقتصاد سلامت در دنیا یکی از ایده‌های بسیار مهم است که نه فقط در کشور ما بلکه در همه جای دنیا مطرح می‌شود؛ یکی از شاخص‌های خیلی مهم در بازار بورس همه کشورها، شرکت‌هایی هستند که در زمینه اقتصاد سلامت کار می‌کنند.

وی گفت: اگر ما همت کنیم و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در زمینه اقتصاد مقاومتی پیش ببریم، اقتصاد سلامت خیلی خوب پاسخگو خواهد بود زیرا از طرفی با همه افراد جامعه ارتباط دارد و از طرفی دیگر ارزش افزوده قابل توجهی دارد.

وی ادامه داد: مرز دانش خطوط مشخصی دارد و آن نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، هوا فضا و علم هسته‌ای است، این چهار حیطه مرزهای دانش شناخته شده در دنیا و بسیار حساس هستند.

دباغ گفت: حیطه بایوتکنولوژی را در نظر بگیریم که یکی از 10 حیطه‌ای است که به طور قطع صنعت مصنوعات آن به شدت می‌تواند در آینده بازار تجارت جهانی نقش مهمی داشته باشد و با ارائه محصولات و خدمات سلامت محور این بازار را فتح کند.

این فوق تخصص بیهوشی قلب، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی را دو حیطه با ارزش‌تر برای کشورمان دانست و به بسیج پزشکی گفت: ما در این دو حیطه جایگاه بسیار خوبی را به دست آوردیم، زیرساخت‌های بایوتکنولوژی در کشور فراهم شده و امید است به یکی از کشورهای تولید کننده محصول در این زمینه، تبدیل شویم.

وی با اشاره به ارزش افزوده خدمات سلامت در کشور، گفت: اگر ما بخواهیم اقتصاد مقاومتی غیروابسته به نفت داشته باشیم، باید از خدمات نظام سلامت بهره بگیریم؛ پس موظفیم در حیطه نظام سلامت پژوهش کرده و پژوهش‌ها را تبدیل به محصول در حوزه خدمات نظام سلامت و محصولات استراتژیک کنیم؛ در این راستا، باید شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی که محصول دارویی نظام سلامت را به صورت ویژه و خیلی خاص در کشور تولید می‌کنند، حمایت شوند.

دباغ خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در حیطه نظام سلامت، صاحب اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد مقاومتی، اقتصاد وابسته به تولید ثروت و در یک کلام اقتصادی که نیاز به جیب پدر نداشته باشد، شویم باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.