معاون بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به آمار کاربران بازی‌های اینترنتی گفت: بنابر آخرین آمار سال ۹۲ بیش از ۱۸.۵ میلیون گیم‌نت در ایران وجود دارند که این آمار با توجه به افزایش بازیهای موبایلی رشد یافته است.

۱۰ درصد «بازی‌های مجاز» انجام می‌دهند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، هادی کافی در نشست مشترک برگزار کنندگان همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت اظهار کرد: آمار قبلی گیم نرها نشان می‌دهد در حدود 18.5 میلیون نفر در ایران از بازی‌های یارانه‌ای استفاده می‌کنند که تصور می‌کنیم این آمار در حال حاضر رشد فزاینده‌ای پیدا کرده باشد.

وی ادامه داد:‌ این روزها بر تعداد افرادی که بازی‌های موبایلی را انجام می‌دهند افزوده شده و باید منتظر اتفاقات غیرمنتظره‌ای در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و به‌ویژه موبایلی باشیم.

معاون بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به بازی‌های مجاز و غیر مجاز اشاره کرد و افزود: از میان آمار مطرح شده گیم نت‌ها در کشورمان، فقط در حدود 10 درصد بازی‌های مجاز انجام می‌دهند و 90 درصد به انجام بازیهای غیر مجاز مبادرت می‌کنند.

کافی عنوان کرد: متاسفانه برخی بازیها همچون GTA که در بسیاری کشورهای اروپایی و آمریکایی ممنوع شده در میان کاربران ایرانی مورد اقبال قرار گرفت و 80 درصد کاربران آن را تجربه کردند.

وی در پایان خواستار مشارکت همه دستگاه‌های اجتماعی در جهت آگاهی جامعه به آسیب‌های روانی و جسمانی برخی بازی‌های غیر مجاز شد و آگاهی بخشی در این حوزه برای کاهش آسیب‌های روانی را مثمر ثمر دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.