۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 396545

حجت‎الاسلام محسن قرائتی در اردیبهشت ۱۳۹۱ با ذکر خاطره‎ای از شهید آیت ‏الله بهشتی می‎گوید : حدود ۳۷ سال پیش که من طلبه گمنامی بودم، شخصیت مشهوری مثل دکتر بهشتی با من تماس گرفت و گفت: «بنده می‌خواهم از تهران به قم بیایم چراکه حرف مهمی با شما دارم. یک ساعت هم مهمان شما خواهم بود.

توصیه  شهید بهشتی به قرائتی !

 ضمن اینکه در آن زمان کسی خانه‌تان نباشد». ایشان سر موعد تشریف آوردند. یکی از فضلا هم که الان از آیت‌الله‌ها هستند در اتاق من تشریف داشتند که دکتر بهشتی خواستند تنها با من حرف بزنند. ایشان گفتند: «باید به شما یک تبریک بگویم و یک خطر را هشدار دهم. تبریک به خاطر اینکه معلم خوبی هستی و خطر اینکه شما از معلمی دست برداری و منبری بشوی».
وی در ادامه به نقل از شهید بهشتی افزود: «چون به منبری‌ها پول می‌دهند من می‌ترسم بعد از مدتی پول خوبی به شما بدهند که به شما بچسبد و دیگر تخته‎سیاه و معلمی را کنار بگذاری». بعد از من پرسید که خودم و خانواده‌ام چقدر در ماه خرج دارم. من خرج خودم را گفتم. ایشان گفت: «من ماه به ماه این پول را به حساب شما می‌ریزم که شما بدون دغدغه فقط به معلمی بپردازی و منبری نشوی». از ایشان پرسیدم این پول از کجا می‌آید؟ ایشان گفت: «سهم امام است». ...گفتم: به خاطر این حرکت شما که اینقدر برای معلمی اهمیت قایل هستید، من قول شرف می‌دهم که تا آخر عمر دست از معلمی برندارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.