یک متخصص علوم تغذیه گفت :شناخت برخی مواد غذایی که پیش از خواب مصرف آنها موجب بد خوابی می شوند در راحتی و آرامش ما پس از بیداری کمک فراوانی می کند.

خوراکی هایی که عامل بی خوابی یا بد خوابی می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین عزیزی متخصص علوم تغذیه؛ گفت: خوردن غذا آن هم در دیر وقت خودعامل بی خوابی یا بدخوابی است و اگر ما به بد خوری هم عادت داشته باشیم با کابوس های شبانه و ... مواجهه می‌شویم.  
این متخصص علوم تغذیه گفت: خوردن غذاهای سرد، خیلی چرب و خیلی شیرین، نه تنها چاقی بلکه بدخوابی و در برخی موارد بی خوابی را برای فرای فرد به دنبال دارد.  
وی افزود: عادات غلط نیز در غذاخوردن فرد را دچار کابوس های شبانه و چاقی می کند.  
عزیزی اظهار کرد: یکی از این عادات انسان استراحت بلافاصله پس از صرف غذا است . مصرف غذا و فاصله تا خوابیدن حداقل باید نیم ساعت به طول بیانجامد درغیر اینصورت معده توان هضم صحیح غذا را نداشته و مواد مغذی آن جذب بدن نمی شود.  
این متخصص تغذیه در ادامه تاکید کرد: خوردن برخی از انواع بستنی ، ماکارونی، در هنگام شب به دلیل وجود چربی فراوان در بی خوابی و کابوس های شبانه دخیل است.  
وی با بیان اینکه غذاهای فست فودی هم در بدخوابی شبانه موثر است گفت: پیتزا و مواد موجود در آن فرد را دچار خواب زدگی و تپش قلب می کند.  
عزیزی افزود: غذاهای پر ادویه، تند همراه با سیر زیاد،سوسیس ، کالباس،  خواب را دچار مشکل کرده و فرد به کابوس های شبانه مبتلا می شود.  
این متخصص علوم تغذیه گفت: مصرف شکلات تلخ، چای غلیظ اضطراب و ضربان قلب را افزایش می دهد بنابراین به هنگام استراحت از مصرف این مواد خودداری کنید.  
وی در ادامه تصریح کرد: گوشت و کله پاچه برای وعده شام مناسب نیست و فرد را دچار بی خوابی و سنگینی در خواب می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.