قدس آنلاین –ارا ک –الهه موحد: دکتر قدیرزاده، با رد اینکه آب کوزه قلیان موجب بی خطری در مصرف می شود، افزود: حتی کاغذ فویل روی آتش قلیان نیز باعث می شود تا آلودگی آلومینیوم به صورت مضاعف وارد بدن شود.

آب کوزه قلیان موجب بی خطری در مصرف آن نمی شود

مشاور رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: انواع مواد مخدر به صورت خزنده و خاموش قربانی می گیرد و در سایه غفلت و یا کنجکاوی عاملی برای آلودگی فرد و تبعات وسیع خانوادگی و اجتماعی می شوند.

دکتر محمدرضا قدیرزاده در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی در کانون امام علی (ع) اراک افزود: حشیش، سیگار و مشروبات الکلی هر کدام به تنهایی می تواند فرد مصرف کننده را در مسیر نابودی و خطر جدی قرار دهد و در این خصوص تقویت مراقبت های اجتماعی و خانوادگی و مصون سازی بهترین ابزار بازدارنده است
وی اظهار کرد: ماده مخدر حشیش به شدت روی حافظه اثر می گذارد و اختلالات حافظه و سندروم بی انگیزگی را سبب می شود و از سوی دیگر تداوم مصرف آن عامل مهمی در افزایش نازایی است.
وی بیان کرد: نسل جوان باید بداند که عوارض سوء و اثرات مخرب مواد مخدر، حتی پس از ترک و تا پایان عمر در بدن مصرف کننده باقی می ماند.
مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: مصرف مواد مخدر اثر غیرقابل جبرانی بر سلامت بدن دارد و ازجمله آن می توان به معضل توهم پوستی در معتادان شیشه و کوکائین اشاره کرد که تصور می کنند حشرات زیر پوست آنان در حال حرکت است.
دکتر قدیرزاده افزود: استفاده همزمان چندین ماده مخدر چالش بزرگی در بین معتادان کشور است که این مهم دامنه آسیب و عوارض آن را جدی تر می کند.
وی، درباره عواقب و اثرات مصرف مشروبات الکلی گفت: هرچه میزان و درصد الکل در مشروب ها بیشتر باشد عواقب و خطرات مصرف آن مضاعف می شود و باید با آگاهی دادن به نسل جوان مصون سازی لازم را ایجاد کرد.
مشاور رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، درباره شیوع مصرف مشروبات الکلی در جامعه گفت: مشکل فرهنگی در خصوص مصرف مشروبات الکلی این است که عمده مصرف کنندگان را خانواده های مرفه شامل می شوند و نگاهشان به الکل اعتیادزایی نیست بلکه ابزاری برای تفریح است.
دکتر قدیرزاده افزود: تاثیر جدی انواع مخدرهای شیمیایی و صنعتی بر زوال عمل و حواس است و مصرف آن ها از عوامل مهم خودکشی ها و همچنین حادثه سازی در محیط های کاری و صنعتی است.
وی، رشد فزاینده مصرف قلیان در بین جوانان را خطر بزرگی برای جامعه عنوان کرد و گفت: هر پک قلیان معادل کشیدن یکصد نخ سیگار است که 45 سی سی دود وارد بدن می کند.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی گفت: هنگام استعمال قلیان حجم سنگینی از فلزات سنگین ( فورمالین) ازجمله اورانیوم و آرسنیک از تنباکو آلوده و تقلبی وارد بدن مصرف کننده می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.