۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد خبر: 401376

مدیر ارشد شرکت زیمنس بخش انگلیس، با اشاره به ظرفیتهای بالقوه اقتصادی در ایران، از آمادگی همکاریهای عملی این شرکت با ایران خبر داد.

زیمنس آماده همکاری مجدد با ایران است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، کارل انیس، مدیرعامل بخش خدمات برق، گاز و تولید برق زیمنس در انگلیس و ایرلند شمالی، بعد از دیدار با حمید چیت چیان، وزیر نیرو، گفت: دیدار خوبی را با وزیر نیرو ایران داشتیم، ما در خصوص مسائل مختلفی از جمله تاریخ همکاریهای خود در ایران تا ظرفیت تولید امروز و همچنین علاقمندی به از سرگیری همکاریها گفتگو کردیم.

وی در پاسخ به این سئوال که شرکت زیمنس انگلیس آینده همکاری خود را با ایران چگونه ارزیابی می‌کند، افزود: مشکلاتی از جمله برخی مسائل مرتبط با تبادلات بانکی وجود دارد، اما باور داریم چنانچه دو طرف بخواهند این مشکلات برطرف خواهد شد.

کارل انیس تصریح کرد: در نشست با وزیر نیروی ایران تایید شد که فرصتهای بالقوه و خوبی در ایران وجود دارد که ما را به این باور سوق می‌دهد که باید موانع برطرف شوند.

مدیرعامل بخش خدمات برق، گاز و تولید برق زیمنس در انگلیس و ایرلند شمالی با بیان این که مذاکرات میان وزارت نیرو ایران و مقامهای شرکت زیمنس در آلمان از هم اکنون آغاز شده است، تصریح کرد: ما امروز در خصوص نحوه همکاریها و توسعه آن در ایران با ارائه مصادیق واقعی صحبت کردیم.

وی با اشاره به خرید بخش تولید توربین گاز و کمپرسور شرکت رولزرویس از سوی زیمنس، عنوان کرد: ما در این دیدار عنوان کردیم که ایران با توجه به تحول یاد شده فرصتهای بهره برداری از فناوریهای مختلف بویژه محصولات شرکت رولزرویس را دارد.

شایان یادآوری است که حمید چیت چیان، وزیر نیرو شامگاه دوشنبه، ٢١ تیرماه در راس هیئتی به منظور جلب سرمایه گذاری و گفتگو درباره راههای توسعه همکاری فیمابین در بخش آب و انرژی وارد لندن پایتخت انگلیس شد.

چیت چیان و هیئت همراه روز گذشته، (سه‌شنبه، ٢٢ تیرماه) با مدیران ارشد شرکتهای سرمایه گذاری و فنی از جمله زیمنس و رولزرویس دیدار داشت.

وی در این نشست با یادآوری پیشینه همکاری شرکت زیمنس با بخشهای نفت، گاز و مخابرات ایران ابراز امیدواری کرد همکاریهای این شرکت با طرفهای ایرانی، به سرعت گسترش یابد.

وزیر نیرو در این دیدار تاکید کرد: ایران تمایل ندارد فقط خریدار کالاهای خارجی باشد، بلکه در نظر دارد بخشی از روند تولید کالاهای خارجی، در درون ایران صورت گیرد.

وی افزود: هم اکنون شرکتهایی همچون مپنا و او تی سی، مشغول تولید توربینهای صنعتی، با ظرفیت ٤٠ مگاوات در ایران هستند و اگر شرکتهای زیمنس و رولزرویس درصدد همکاری با شرکتهای ایرانی باشند، قطعا شرکای کارآمدی در درون ایران خواهند یافت.

مدیران زیمنس در انگلیس نیز با تاکید بر آمادگی این شرکت برای سرمایه گذاری و گسترش فعالیت در جمهوری اسلامی ایران عنوان کردند: آماده‌اند در زمینه های تصفیه فاضلاب، انتقال آب و آب و فاضلاب و نیز شیرین کردن آب، با ایران همکاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.