نماینده مردم تهران معتقد است؛ برایند فعلی نظام انتخابات به ویژه در حوزه احراز صلاحیت‌ها باید تغییر کرده و اصلاح شود.

فرایند احراز صلاحیت‌ها باید اصلاح شود

به گزارش قدس آنلاین،"محمود صادقی" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو باباشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه نظام انتخابات باید به صورت جامع اصلاح شود، اظهار داشت: برایند فعلی نظام انتخابات به ویژه در حوزه احراز صلاحیت‌ها باید  تغییر کرده و اصلاح شود.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه این تغیرات دارای جنبه‌های مختلف است، گفت: حلقه مقفوده نظام انتخابات و نظام سیاسی کشور بحث احزاب است و باید کاتالیزور انتخابات باشند.
وی تاکید کرد: اگر احزاب به صورت رسمی در کشور وجود داشت دیگر 12 کاندیدا در یک انتخابات معرفی نمی‌شد بلکه اشخاص ذی صلاح در درون خود نظام حزبی پالایش می‌شوند.
صادقی بیان داشت: بحث بعدی موضوع دادرسی‌های منصفانه در زمان تایید صلاحیت‌هاست که باید موارد قانونی در این امر مشخص شده و اشخاصی که ایراداتی به صلاحیت‌های آن‌ها وارد شده، فرصت دفاع در یک مرجع بی‌طرف را داشته باشند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به گفتگوی خود با کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: وی نیز معتقد بود که نظام تایید صلاحیت‌ها مربوط به دوره دهه شصت است و باید اصلاح شود.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با تاکید براینکه اصلاح قانون انتخابات یک کار جمعی است، خاطرنشان کرد: امروز ضرورت اصلاح تایید صلاحیت‌ها در نظام انتخابات از سوی مجلس، شورای نگهبان و وزارت کشور احساس می‌شود لذا فقهای شورای نگهبان در کنار حقوقدان‌ها باید به این امر کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.