قدس آنلاین- بیرجند- محمد قربانی: نماینده مردم سرایان، فردوس، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست چند روز گذشته با وزیر بهداشت ودرمان گفت: نتایج خوبی از این نشست به دست آمد که یکی از آنها توسعه فضای بیمارستان سرایان بود.

امکانات بهداشتی ودرمانی شهرهای سرایان، فردوس، طبس و بشرویه گسترش می یابد/ کمک یک میلیارد تومانی خیران سرایانی به حوزه بهداشت و درمان

محمد رضا امیر حسنخانی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین در بیرجند از توجه ویژه وزارت بهداشت و درمان و رفع مشکلات این حوزه در شهرستان سرایان خبر داد و اظهار داشت: قرار نیست همه مشکلات در زمان کوتاهی رفع شود اما توانستیم در تعامل با وزیر نتایج خوبی به دست آوریم.

نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه در بخش بهداشت و درمان گفت: با وجود اینکه حوزه انتخابیه بنده وسیع‌ترین و گسترده‌ترین حوزه در سطح کشور است اما اقداماتی که تاکنون در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان‌ها انجام شده با کمبود‌های شدید مواجه است که در این راستا تلاش می‌کنیم وزیر به زودی بازدیدی از وضعیت بهداشتی این حوزه ها داشته باشد.

وی از قول‌هایی که برای ارتقای وضعیت بهداشت و درمان سرایان از وزیر گرفته اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بیمارستان سرایان 32 تختخوابی بوده اما 24 تختخوابی احداث شده مقرر شد تعدادی تخت جدید به این بیمارستان در قالب توسعه چند بخش افزوده شود.

امیرحسنخانی تاکید کرد: البته این بیمارستان در زمان نمایندگی بنده احداث نشده بنابراین درباره اینکه چرا نقشه بیمارستان 32 تختخوابی بوده اما 24 تختخوابی احداث شده پاسخی ندارم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین ساخت کلینیک پزشکان سرایان را یکی از موارد مورد توجه برشمرد و گفت: مقیم شدن متخصص زنان و زایمان از مهم‌ترین درخواست‌ها بود که وزیر بهداشت نسبت به تامین این نیرو در کلینیک و بیمارستان قول مساعد داد.

وی درباره ساخت این کلینیک گفت: اعتبار لازم برای این امر مهم با پشتیبانی 70 درصدی وزارت بهداشت و 30 درصدی خیرین تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه خیرین سرایان طی 3 سال گذشته حدود یک میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان سرایان  کمک کردند ابراز امیدواری کرد با تخصیص 70 درصد سهم وزارت بهداشت مشکلی در تامین سهم خیرین نخواهد بود.

امیر حسنخانی با اشاره به اهمیت شبانه روزی شدن مراکز آیسک و سه قلعه افزود: تسریع در تکمیل مراکز بغداده و دوست‌آباد از مهمترین اولویت‌های شهرستان است.

وی تاکید کرد: با توجه به حجم زیاد درخواست‌های حوزه بهداشت و درمان و همچنین وضعیت تخصیص‌ها نمی‌توان زمانی را برای رفع همه موارد اعلام کرد.

وی تصریح کرد: اما این نکته حائز اهمیت است با پیگیری‌هایی که انجام شده وزیر بهداشت نگاه ویژه‌ای به وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان‌های سرایان، بشرویه، طبس و فردوس دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.