قدس آنلاین- بیرجند- محمد قربانی: رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای و پهلوانی کشور از برگزاری نخستین دوره رقابت های کشوری "پهلوانان کوچک" در بیرجند خبرداد

نخستین دوره رقابت های کشوری "پهلوانان کوچک" در بیرجند  برگزار می شود/قمری در سمت رییس هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی ابقا شد

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، علی دادگر عصر امروز در بازدید از زورخانه ابوتراب کارخانه کویرتایر اظهار داشت: این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ پهلوانی و پشتوانه سازی در رده های پایه در تابستان امسال با حضور استان های سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار می شود.

وی  بیان کرد :جایگاه این ورزش ملی و مذهبی را متفاوت بودن آن با سایر رشته ها و  مورد توجه و تاکید بودن این رشته از سوی بزرگان نظام و مسئولان،خانواده باستانی را یک مجموعه اخلاق مدار،فرهنگی و ارزشی برشمرد.

وی از برگزاری برنامه های ویژه فرهنگی و ورزشی ،  مسابقات قهرمانی کشور و گردهمایی سراسری روسای هیئت های ورزشی استان ها در مشهد مقدس و دوره های داوری و مربیگری گرامیداشت هفته ورزش زورخانه ای و منش پهلوانی  در سراسر کشور  خبر داد

قمری در سمت رییس هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی ابقا شد

 درمجمع انتخابات رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی، مهدی قمری با کسب اکثریت آرای برای مدت 4 سال دیگر به عنوان رییس هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی انتخاب شد.

مجمع انتخاباتی هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی به ریاست علی دادگر،رئیس فدراسیون عصر امروز در سالن همایش های شرکت کویر تایر در بیرجند و با حضور اعضا  برگزار شد که تنها نامزد رییس هیئت ،مهدی قمری موفق شد با کسب 15  رای از 17 رای ماخوذه بر مسند این مسئولیت تکیه بزند.

رییس هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی همدلی و وفاق را یکی ویژگی ها ی بارز جامعه باستانی استان ،عنوان کرد وگفت: هر موفقیتی که در این ورزش حاصل شده است ،مرهون این تعامل و همکاری ها بوده است .

مهدی قمری افزود: در 4 سال آینده به گونه ای برنامه ریزی خواهیم کرد که در تمامی رده های سنی  در عرصه های کشوری ،سکوها را تصاحب کنیم.

در مجمع ،افراد پیشنهادی هیئت رئیسه ؛حسین بزرگانی،محمود ریاسی و سید حسین قطبانی  از  اعضا رای اعتماد گرفتند.

در این جلسه،حمید رضا برومند،سرپرست اداره کل،پهلوان توپچی و سایر اعضای هیئت به تبیین دیدگاه ها و نظرات خود برای توسعه و پیشرفت این رشته  و اختصاص امکانات و منابع و توجه بیشتر به اخلاق پرداختند.

از جمله قول های داده شده در  جلسه کمک 150 میلیون ریالی فدراسیون و 200 میلیون ریالی اداره کل ورزش و جوانان به اعضای مجمع  برای  تجهیز و رونق بخشی به ورزش باستانی شهرستان های استان بود.

مهدی قمری با کسب اکثریت آرای مجمع برای سال 4 دیگر به عنوان رییس هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی انتخاب شد که پس از تنفیذ حکم از سوی رییس فدراسیون،رسما این مسوولیت را برعهده خواهد گرفت.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.